תבנית:היום יום/י' מנחם אב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(דף חדש: מסיפורי אבי אדוני זקני מורי ורבי: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי"…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
מסיפורי [[אדמו"ר המהר"ש|אבי אדוני זקני מורי ורבי]]: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר [[רבינו הגדול]] שלש פעמים - ב[[ליאזנא]] - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בה[[חסיד]]ים מדות טובות. ב) ווען דער רבי וואלט ניט געשטעלט די דריי ווערטער "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - וואלט ער געהאט נאך פופציג טויזענט חסידים, אבער דער רבי מאנט מדת אמת. (= אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת.)<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט' תמוז|ט' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"א תמוז|י"א תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|י]]</noinclude>
מסיפורי [[אדמו"ר המהר"ש|אבי אדוני זקני מורי ורבי]]: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר [[רבינו הגדול]] שלש פעמים - ב[[ליאזנא]] - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בה[[חסיד]]ים מדות טובות. ב) ווען דער רבי וואלט ניט געשטעלט די דריי ווערטער "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - וואלט ער געהאט נאך פופציג טויזענט חסידים, אבער דער רבי מאנט מדת אמת. (= אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת.)<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ט' מנחם-אב|ט' מנחם-אב]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"א מנחם-אב|י"א מנחם-אב]]}}[[קטגוריה:היום יום|י]]</noinclude>

תפריט ניווט