אגרת התשובה - פרק ז': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(דף חדש: {{תניא}} '''פרק ז'''' של אגרת התשובה מסביר את שמהותה של הסטרא אחרא היא ישות, ולכן הכנעתה היא על ידי [[ב…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''פרק ז'''' של [[אגרת התשובה]] מסביר את שמהותה של ה[[סטרא אחרא]] היא [[ישות]], ולכן הכנעתה היא על ידי [[ביטול]].
'''פרק ז'''' של [[אגרת התשובה]] מסביר את שמהותה של ה[[סטרא אחרא]] היא [[ישות]], ולכן הכנעתה היא על ידי [[ביטול]].
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
 
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ז'|טקסט הפרק="ואולם דרך ה[[אמת]] והישר לבחינת [[תשובה תתאה]] [[ה"א תתאה]] הנ"ל הם שני דברים דרך כלל. האחד הוא לעורר רחמים העליונים ממקור הרחמים על [[נשמה|נשמתו]] [[נפש|ונפשו]] האלקית שנפלה מאיגרא רמה חיי החיים ב"ה לבירא עמיקתא, הן היכלות הטומאה והסטרא אחרא. ועל מקורה במקור החיים הוא שם הויה ב"ה, וכמ"ש וישוב אל הויה וירחמהו. פירוש לעורר רחמים על השפעת שם הויה ב"ה שנשתלשלה וירדה תוך היכלות הסטרא אחרא הטמאים להחיותם ע"י מעשה אנוש ותחבולותיו ומחשבותיו הרעות, וכמו שכתוב מלך אסור ברהטים ברהיטי מוחא וכו' היא בחינת [[גלות השכינה]] כנ"ל. וזמן המסוגל לזה הוא בתיקון חצות כמ"ש ב[[סידור אדה"ז|סידור]] בהערה עיין שם באריכות. וזהו שאיתא שם נפלה עטרת ראשינו אוי נא לנו כי חטאנו. ולכן נקרא [[הקדוש ברוך הוא]] מלך עלוב בפרקי היכלות כמ"ש [[הרמ"ק]] ז"ל כי אין לך עלבון גדול מזה. ובפרט כאשר יתבונן המשכיל בגדולת אין סוף ב"ה ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, כל אחד ואחד לפי שיעור שכלו והבנתו, יתמרמר על זה מאד מאד:
{{פרק תניא|פרק=ז'|טקסט הפרק="ואולם דרך ה[[אמת]] והישר לבחינת [[תשובה תתאה]] [[ה"א תתאה]] הנ"ל הם שני דברים דרך כלל. האחד הוא לעורר רחמים העליונים ממקור הרחמים על [[נשמה|נשמתו]] [[נפש|ונפשו]] האלקית שנפלה מאיגרא רמה חיי החיים ב"ה לבירא עמיקתא, הן היכלות הטומאה והסטרא אחרא. ועל מקורה במקור החיים הוא שם הויה ב"ה, וכמ"ש וישוב אל הויה וירחמהו. פירוש לעורר רחמים על השפעת שם הויה ב"ה שנשתלשלה וירדה תוך היכלות הסטרא אחרא הטמאים להחיותם ע"י מעשה אנוש ותחבולותיו ומחשבותיו הרעות, וכמו שכתוב מלך אסור ברהטים ברהיטי מוחא וכו' היא בחינת [[גלות השכינה]] כנ"ל. וזמן המסוגל לזה הוא בתיקון חצות כמ"ש ב[[סידור אדה"ז|סידור]] בהערה עיין שם באריכות. וזהו שאיתא שם נפלה עטרת ראשינו אוי נא לנו כי חטאנו. ולכן נקרא [[הקדוש ברוך הוא]] מלך עלוב בפרקי היכלות כמ"ש [[הרמ"ק]] ז"ל כי אין לך עלבון גדול מזה. ובפרט כאשר יתבונן המשכיל בגדולת אין סוף ב"ה ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, כל אחד ואחד לפי שיעור שכלו והבנתו, יתמרמר על זה מאד מאד:


תפריט ניווט