רבי דובער שניאורי (אדמו"ר האמצעי): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏לידתו: עריכה
אין תקציר עריכה
(←‏לידתו: עריכה)
שורה 2: שורה 2:


==לידתו==
==לידתו==
לאחר 14 שנה מיום חתונתו של אדמו"ר הזקן, בהם נולדו לו רק בנות. ביקש ברכה ממורו, [[המגיד ממזריטש]] שיזכה לבן. אמר המגיד לאדמו"ר הזקן: "במה יזכה נער את אורחו" – ע"י הכנסת אורחים זוכים שייוולד נער.  
ארבע עשרה שנים מנישואיו של אדמו"ר הזקן ונולדו לו רק בנות. הוא ביקש ברכה ממורו, [[המגיד ממזריטש]], שיזכה לבן. אמר לו המגיד: "במה יזכה נער - את אורחו" – על ידי הכנסת אורחים זוכים שייוולד נער. בעקבות כך החל אדמו"ר הזקן להכניס לביתו הרבה אורחים. לפני הסתלקותו גילה המגיד לאדמו"ר הזקן את הסדר של "שלום בן זכר" ואמר לו שייוולד לו בן ושיקרא לו על שמו ובלילה לפני הברית זכור ותזכיר את שאמרתי לך הלילה.  


לפני הסתלקותו גילה לאדמו"ר הזקן את הסדר של "שלום בן זכר" ואמר לו שייוולד לו בן, שיקרא לו על שמו ובלילה לפני הברית זכור ותזכיר את שאמרתי לך הלילה.  
ביום [[ט' כסלו תקל"ד]], שנה לאחר הסתלקות המגיד, נולד בנו הראשון של אדמו"ר הזקן והוא נקרא "דובער" על שם המגיד ממזריטש. בליל הברית, בנוכחות רבי [[מנחם מענדל מויטבסק]] ורבי [[אברהם מקליסק]] הזכיר אדמו"ר הזקן את אשר אמר לו רבו.  


שנה לאחר מכן ביום [[ט' כסלו תקל"ד]] נולד רבי דובער - [[אדמו"ר האמצעי]] - הנקרא על שם המגיד ממזריטש ובליל הברית, בנוכחות רבי [[מנחם מענדל מויטבסק]] ורבי [[אברהם מקליסק]] הזכיר אדמו"ר הזקן את אשר אמר לו רבו.
בפעם הראשונה שרחצו את אדמו"ר האמצעי, נתן האדמו"ר הזקן חתיכת בד מיוחדת שהייתה שמורה אצלו בכדי לחתל בה את ר' דובער.
 
בפעם הראשונה שרחצו את התינוק, נתן האדמו"ר הזקן חתיכת בד מיוחדת שהייתה שמורה אצלו בכדי לחתל בה את ר' דובער.


==נישואין==
==נישואין==

תפריט ניווט