דבר מלכות קרח (א'): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הרחבה)
שורה 9: שורה 9:
== ההתוועדות ==
== ההתוועדות ==


כ"ק אדמו"ר שליט"א ירד להתוועדות בשעה 1:45, כשהקהל מנגן את הניגון שעל המילים "[[שישו ושמחו בשמחת הגאולה]]". לאחר ברכת בופה"ג ניגנו "שישו ושמחו בשמחת הגאולה".
כ"ק אדמו"ר שליט"א ירד להתוועדות בשעה 1:45, כשהקהל מנגן את הניגון שעל המילים "[[ניגון אשריכם ישראל|שישו ושמחו בשמחת הגאולה]]". לאחר ברכת בופה"ג ניגנו "שישו ושמחו בשמחת הגאולה".


שיחה א' ארכה חצי שעה, מהשעה 1:55 עד השעה 2:25, ובה דיבר כ"ק אדמו"ר שליט"א אודות העבודה של "יפוצו מעינותיך חוצה", ופתח בהזכירו את סיפור פרשת היום של ג' תמוז בשנת פרז"ת, כשמפרט ומסביר את המילים "יפוצו", "מעינותיך" ו"חוצה". בענין זה סיפר את הסיפור הידוע אודות החסידים שהסתובבו ברוסיא בלי "פּאַספּאָרט" [= "דרכון"], וכאשר "פּאָליסמאַן" [= "שוטר"] עיכבם וביקר תעודה בשאלו (ברוסית): "קטאָ אידיאָט" [= "מי הולך"], השיבו "ביטול אידיאָט!" [= "ביטול הולך!"]. בין הדברים הנ"ל דיבר על שם העיר לענינגראַד שב[[רוסיה]], שרוצים עתה להחזיר לה את שמה הישן "[[פטרבורג]]". כמו"כ הזכיר שוב אודות כך שנדפס ספר חדש של דרושים מ[[אדמו"ר האמצעי]] ([[דרושי חתונה]] ח"ב), הקשורים גם עם ה[[צמח צדק]], אשר נמצאים עתה לאחר מאתיים שנה מיום הולדתו.
שיחה א' ארכה חצי שעה, מהשעה 1:55 עד השעה 2:25, ובה דיבר כ"ק אדמו"ר שליט"א אודות העבודה של "יפוצו מעינותיך חוצה", ופתח בהזכירו את סיפור פרשת היום של ג' תמוז בשנת פרז"ת, כשמפרט ומסביר את המילים "יפוצו", "מעינותיך" ו"חוצה". בענין זה סיפר את הסיפור הידוע אודות החסידים שהסתובבו ברוסיא בלי "פּאַספּאָרט" [= "דרכון"], וכאשר "פּאָליסמאַן" [= "שוטר"] עיכבם וביקר תעודה בשאלו (ברוסית): "קטאָ אידיאָט" [= "מי הולך"], השיבו "ביטול אידיאָט!" [= "ביטול הולך!"]. בין הדברים הנ"ל דיבר על שם העיר לענינגראַד שב[[רוסיה]], שרוצים עתה להחזיר לה את שמה הישן "[[פטרבורג]]". כמו"כ הזכיר שוב אודות כך שנדפס ספר חדש של דרושים מ[[אדמו"ר האמצעי]] ([[דרושי חתונה]] ח"ב), הקשורים גם עם ה[[צמח צדק]], אשר נמצאים עתה לאחר מאתיים שנה מיום הולדתו.


אחרי שיחה זו ניגנו "[[אימתי קאתי מר]]", וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד בידו הק' לכל הכיוונים, ומפעם לפעם – בחוזק. כמו"כ עודד בחוזק לעבר ר' [[דוד נחשון]] ור' [[אברהם טאַוב]], ואח"כ פנה לשמאלו ועודד בחוזק כשמניף את ידו הק' בתנועות סיבוביות מהירות. בהמשך עודד בחוזק לכיוון המשב"ק ר' [[שלום בער גאנזבורג]], ואח"כ פנה שוב לשמאלו ובחוזק רב הניף את ידו הק' הלוך ושוב כמה פעמים והשירה גברה ביתר שאת ויתר עוז.
אחרי שיחה זו ניגנו "[[ניגון אימתי קאתי מר|אימתי קאתי מר]]", וכ"ק אדמו"ר שליט"א עודד בידו הק' לכל הכיוונים, ומפעם לפעם – בחוזק. כמו"כ עודד בחוזק לעבר ר' [[דוד נחשון]] ור' [[אברהם טאוב]], ואח"כ פנה לשמאלו ועודד בחוזק כשמניף את ידו הק' בתנועות סיבוביות מהירות. בהמשך עודד בחוזק לכיוון המשב"ק ר' [[שלום בער גנזבורג]], ואח"כ פנה שוב לשמאלו ובחוזק רב הניף את ידו הק' הלוך ושוב כמה פעמים והשירה גברה ביתר שאת ויתר עוז.


שיחה ב' ארכה 33 דקות, מהשעה 2:37 עד השעה 3:10, ובה דיבר כ"ק אדמו"ר שליט"א אודות המשכת ענין הנסים בדרך הטבע (והאריך בזה), ופתח בהזכירו את ענין ג' תמוז שאירע בימי יהושע – "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון", וקישר זאת עם המסופר בפרשת השבוע אודות פריחת מטה [[אהרן]] והנסים שהיו בזה, אף שגם הם היו כאילו באופן טבעי (שצמחו בסדר הטבעי והרגיל), ועד"ז תבוא הגאולה באופן של טבע ו"רואיקערהייט" [= "שלוה"]. בהמשך דיבר אודות [[ברכת כהנים]], וכן דיבר אודות ענין העשירות הקשורה עם עבודת "[[זבולון]]" – אשר בשנים האחרונות ישנה הרווחה. אח"כ קישר זאת עם ענין הזריזות, והאריך שוב בענין של ברכת כהנים.
שיחה ב' ארכה 33 דקות, מהשעה 2:37 עד השעה 3:10, ובה דיבר כ"ק אדמו"ר שליט"א אודות המשכת ענין הנסים בדרך הטבע (והאריך בזה), ופתח בהזכירו את ענין ג' תמוז שאירע בימי יהושע – "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון", וקישר זאת עם המסופר בפרשת השבוע אודות פריחת מטה [[אהרן]] והנסים שהיו בזה, אף שגם הם היו כאילו באופן טבעי (שצמחו בסדר הטבעי והרגיל), ועד"ז תבוא הגאולה באופן של טבע ו"רואיקערהייט" [= "שלוה"]. בהמשך דיבר אודות [[ברכת כהנים]], וכן דיבר אודות ענין העשירות הקשורה עם עבודת "[[זבולון]]" – אשר בשנים האחרונות ישנה הרווחה. אח"כ קישר זאת עם ענין הזריזות, והאריך שוב בענין של ברכת כהנים.
9,446

עריכות

תפריט ניווט