31,711
עריכות
(הוספת ערך) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 60: | שורה 60: | ||
לעומת זאת, 'שני עדים' מורה על [[דעת תחתון]] הנחלק לחסד וגבורה, ולכן שנים עדים יכולים גם לזכות וגם לחייב (ולכן גם בפסוק כתוב 'על פי שנים עדים או על פי שלושה', כיון שמהדעת יכול להימשך גם בקו השלישי, קו האמצע הכלול מחסד וגבורה){{הערה|אור התורה שם תתמט.}}. | לעומת זאת, 'שני עדים' מורה על [[דעת תחתון]] הנחלק לחסד וגבורה, ולכן שנים עדים יכולים גם לזכות וגם לחייב (ולכן גם בפסוק כתוב 'על פי שנים עדים או על פי שלושה', כיון שמהדעת יכול להימשך גם בקו השלישי, קו האמצע הכלול מחסד וגבורה){{הערה|אור התורה שם תתמט.}}. | ||
בעבודת השם, ה'עדים' המקיימים ומאמתים את המציאות האלוקית אצל האדם הם התורה ומצוות אשר שניהם מכונים בשם 'עדות', התורה קרויה 'לוחות העדות', והמצוות נקראים 'בדרך עדותיך ששתי כעל כל הון'{{ | בעבודת השם, ה'עדים' המקיימים ומאמתים את המציאות האלוקית אצל האדם הם התורה ומצוות אשר שניהם מכונים בשם 'עדות', התורה קרויה 'לוחות העדות', והמצוות נקראים 'בדרך עדותיך ששתי כעל כל הון'{{הערה|אור התורה שופטים תתמז.}}. | ||
העדות הוא גם לשון קישוט ונצחיות, כי באמצעות המשכת הסובב כל עלמין שעל ידי ה'עדות' - 'מקשטים' את בני ישראל וממשיכים אלוקות ונצחיות בעולם{{הערה|אור התורה שם עמוד תתסג.}}. | העדות הוא גם לשון קישוט ונצחיות, כי באמצעות המשכת הסובב כל עלמין שעל ידי ה'עדות' - 'מקשטים' את בני ישראל וממשיכים אלוקות ונצחיות בעולם{{הערה|אור התורה שם עמוד תתסג.}}. |
עריכות