וקבל היהודים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:


== תוכן המאמר ==
== תוכן המאמר ==
במאמר דובר אודות [[מסירת נפש]] על קיום התורה ומצותיה, ובמיוחד מסירות נפש על [[חינוך|חינוך ילדי ישראל]], "עוללים ויונקים", עליהם נאמר "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז גו׳ להשבית אויב ומתנקם", היינו, שלימוד התורה דתינוקות של בית רבן – "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז", "אין עוז אלא תורה" – פועל את הענין ד"להשבית אויב ומתנקם", כפי שמצינו בימי מרדכי, שלא התפעל מגזירת המן, ואסף כ"ב אלף תינוקות של בית רבן ולמד עמהם תורה, עד שצעקו והכריזו שמוכנים הם למסור נפשם על עניני יהדות, "עמך אנו". וכאשר המן שמע שילדי ישראל אומרים "אל תירא גו׳", "עוצו עצה ותופר גו׳", "ועד זקנה גו׳" – ידע שגזירתו בטלה ומבוטלת.  
במאמר דובר אודות [[מסירת נפש]] על קיום התורה ומצותיה, ובמיוחד מסירות נפש על [[חינוך|חינוך ילדי ישראל]], "עוללים ויונקים", עליהם נאמר "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז גו׳ להשבית אויב ומתנקם", היינו, שלימוד התורה דתינוקות של בית רבן – "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז", "אין עוז אלא תורה" – פועל את הענין ד"להשבית אויב ומתנקם", כפי שמצינו בימי מרדכי, שלא התפעל מגזירת המן, ואסף כ"ב אלף תינוקות של בית רבן ולמד עמהם תורה, עד שצעקו והכריזו שמוכנים הם למסור נפשם על עניני יהדות, "עמך אנו". וכאשר המן שמע שילדי ישראל אומרים "אל תירא גו'", "עוצו עצה ותופר גו'", "ועד זקנה גו'" – ידע שגזירתו בטלה ומבוטלת.  


ב[[קובץ התמים]] נדפס (כהקדמה למאמר): "מאמר דא"ח ד"ה וקבל היהודים וכו' שאמרו – כ"ק אדמו"ר שליט"א [מוהריי"צ נ"ע] – בפורים קטן תרפ"ז בעיר מאסקווא בהיותו שמה לרגלי עניני הכלל. תוכן הדרוש והביטוים החריפים והנלהבים בפומבי – בענין הרבצת תורה, לעמוד נגד כל מונע ומעכב ולעבוד במסירת נפש בפועל ממש – עוררו תחרות גדולה בין חוגי היעווסעקציע ימ"ש – ע"י הלשנת מרגליהם שהיו בעת הדרוש – וזה שמש גורם ידוע להמאסר ל"ע בחדש סיון שנה ההיא".  
ב[[קובץ התמים]] נדפס (כהקדמה למאמר): "מאמר דא"ח ד"ה וקבל היהודים וכו' שאמרו – כ"ק אדמו"ר שליט"א [מוהריי"צ נ"ע] – בפורים קטן תרפ"ז בעיר מאסקווא בהיותו שמה לרגלי עניני הכלל. תוכן הדרוש והביטוים החריפים והנלהבים בפומבי – בענין הרבצת תורה, לעמוד נגד כל מונע ומעכב ולעבוד במסירת נפש בפועל ממש – עוררו תחרות גדולה בין חוגי היעווסעקציע ימ"ש – ע"י הלשנת מרגליהם שהיו בעת הדרוש – וזה שמש גורם ידוע להמאסר ל"ע בחדש סיון שנה ההיא".  
1,736

עריכות

תפריט ניווט