מצוות קניית עבד עברי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: מצוות '''קניית עבד עברי''' - הינה בפרשת משפטים: כי תקנה עבד עברי.. שש שנים יעבוד ובשביעי יצא לחפשי חינם. מצ…)
 
שורה 17: שורה 17:
בפסוק התורה אומרת "כי תקנה", לשון יחיד, בשונה מהפסוק הקודם - "לפניהם". הדבר רומז על כך כי הפסוק נאמר בפרטות ל[[משה רבינו]], מקור ה[[דעת]] של כלל ישראל, ש"יקנה", לשון המשכה, שימשיך את בחינת הדעת לכלל ישראל. הגם שישנם נשמות שהם בבחינת זרע בהמה, גם להם אפשר להמשיך בחינה זו.  
בפסוק התורה אומרת "כי תקנה", לשון יחיד, בשונה מהפסוק הקודם - "לפניהם". הדבר רומז על כך כי הפסוק נאמר בפרטות ל[[משה רבינו]], מקור ה[[דעת]] של כלל ישראל, ש"יקנה", לשון המשכה, שימשיך את בחינת הדעת לכלל ישראל. הגם שישנם נשמות שהם בבחינת זרע בהמה, גם להם אפשר להמשיך בחינה זו.  


הכח להמשכה זו, היא מכיון שגם בחינת הדעת של משה עצמו הינה מבחינת ה[[עיגולים]] הרוחניים שלמעלה מה[אצילות]], ומשם יש לו את כח ההמשכה של בחינת הדעת. ומקורם של נשמות ה[[אבות]] הקדושים, הינה גם כן מבחינה זו של למעלה מאצילות, ורק אח"כ ירדו לבחינת העולמות [[אבי"ע]], מה שגרם לחלק מהם להיות בעולמות [[בי"ע]]. אך מכיון ששורש נשמתם הינו בעצם למעלה מ[[אצילות]] ו[[סדר ההשתלשלות]], לכן ישנו בכוחו של משה להמשיך להם את בחינת הדעת.{{דרך מצוותיך, מצוות קניית עבד עברי}}.
הכח להמשכה זו, היא מכיון שגם בחינת הדעת של משה עצמו הינה מבחינת ה[[עיגולים]] הרוחניים שלמעלה מה[אצילות]], ומשם יש לו את כח ההמשכה של בחינת הדעת. ומקורם של נשמות ה[[אבות]] הקדושים, הינה גם כן מבחינה זו של למעלה מאצילות, ורק אח"כ ירדו לבחינת העולמות [[אבי"ע]], מה שגרם לחלק מהם להיות בעולמות [[בי"ע]]. אך מכיון ששורש נשמתם הינו בעצם למעלה מ[[אצילות]] ו[[סדר ההשתלשלות]], לכן ישנו בכוחו של משה להמשיך להם את בחינת הדעת.{{הערת שוליים|דרך מצוותיך, מצוות קניית עבד עברי}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:ערכים בתורת החסידות]]
[[קטגוריה:מושגים בתורת החסידות]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט