ראובן מרגליות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 18: שורה 18:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד בלמברג ([[לבוב]]) שבגליציה ב[[ז' כסלו]] [[תר"נ]] לאביו ר' משה ולאמו מרת מרים. אביו שכר עבורו את טובי המלמדים וכן לימדו בעצמו, בהיותו בגיל 14 נפטר אביו והוא החל לעזור בפרנסת הבית, אך הקדיש את לילותיו ללימוד תורה. הוסמך לרבנות בגיל צעיר על ידי גדולי הרבנים, אך לא קיבל על עצמו משרה רבנית אלא עסק במסחר ספרים (היו שתמהו האם אכן מכר ספרים, כיון שתמיד היה עסוק בשיחה עם תלמידי חכמים שונים שבאו לדבר עמו בלימוד).
נולד בלמברג ([[לבוב]]) שבגליציה ב[[ז' כסלו]] [[תר"נ]] לאביו ר' משה ולאמו מרת מרים. אביו שכר עבורו את טובי המלמדים וכן לימדו בעצמו. בהיותו בגיל 14 נפטר אביו והוא החל לעזור בפרנסת הבית, אך הקדיש את לילותיו ל[[לימוד תורה]].
 
הוסמך ל[[רבנות]] בגיל צעיר על ידי גדולי הרבנים, אך לא קיבל על עצמו משרה רבנית אלא עסק במסחר ספרים (היו שתמהו האם אכן מכר ספרים, כיון שתמיד היה עסוק בשיחה עם תלמידי חכמים שונים שבאו לדבר עמו בלימוד).


היה מהרבנים שתמכו בתנועת [[המזרחי]], ובמסגרתה אף שימש בתפקידים שונים.
היה מהרבנים שתמכו בתנועת [[המזרחי]], ובמסגרתה אף שימש בתפקידים שונים.


בטבת [[תרצ"ה]] לאחר פטירת אשתו עלה לארץ ישראל והתיישב ב[[תל אביב]]. מני אז ועד יום מותו שימש כמנהל ספריית [[הרמב"ם]] בתל אביב, בהיותו מנהל הספריה שינה את הסדר שהיה נהוג עד אז בספריות אחרות בארץ, כיון שתיחם את [[הקבלה]] והחסידות בין ספרי הגמרא וכו', ואת הספרים הקשורים לשבתאות וכיוצא בזה בין הספרים על הדתות האחרות.
בחודש [[טבת]] [[תרצ"ה]] לאחר פטירת אשתו עלה לארץ ישראל והתיישב ב[[תל אביב]]. מאז ועד פטירתו שימש כמנהל ספריית [[הרמב"ם]] בתל אביב. בהיותו מנהל הספריה שינה את הסדר שהיה נהוג עד אז בספריות אחרות בארץ, כיון שתיחם את [[הקבלה]] והחסידות בין ספרי ה[[גמרא]] וכו', ואת הספרים הקשורים לשבתאות וכיוצא בזה בין הספרים על הדתות האחרות.


בבחירות לכנסת השישית הוצב במקום ה-118 של רשימת המפד"ל.
בבחירות לכנסת השישית הוצב במקום ה-118 של רשימת המפד"ל.
4,800

עריכות

תפריט ניווט