שיריים (הלכה): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==הגדרה הלכתית==
==הגדרה הלכתית==
על פי ההלכה, יש ל[[כהן]] ש[[קבלת הדם|מקבל את הדם]] מצוואר בעל החיים הנשחט, לקבל את כל דמו של הפר, למרות שרק חלק קטן ממנו עתיד להיזרק על המזבח. בחלק מהקרבנות יש לזרק את הדם על כל ארבע קרנות המזבח ובחלק רק על שתיים או על אחת מהם. לאחר שבוצעה עבודת הזריקה, עובר הדם הנותר לסטטוס הלכתי חדש שבו הוא מתכנה שיריים, וכחלק מחיוב זה יש לשפוך אותו למזבח, ישנה דיעה שחיוב זה שנוי במחלוקת [[רבי עקיבא]] ו[[רבי יהודה]] אם הוא ה[[כפרה]] שחלה על המתכפר תלויה בו או לא. ישנו ספק בגמרא, אם [[רבי יוחנן]] או [[רבי יהושע בן לוי]] סובר כך{{הערה|זבחים נב ב}}.
על פי ההלכה, יש ל[[כהן]] ש[[קבלת הדם|מקבל את הדם]] מצוואר בעל החיים הנשחט, לקבל את כל דמו של הפר, למרות שרק חלק קטן ממנו עתיד להיזרק על המזבח. בחלק מהקרבנות יש לזרק את הדם על כל ארבע קרנות המזבח ובחלק רק על שתיים או על אחת מהם. לאחר שבוצעה עבודת הזריקה, עובר הדם הנותר לסטטוס הלכתי חדש שבו הוא מתכנה שיריים, וכחלק מחיוב זה יש לשפוך אותו למזבח, ישנה דיעה שחיוב זה שנוי במחלוקת בין [[רבי עקיבא]] ו[[רבי יהודה]] אם ה[[כפרה]] שחלה על המתכפר תלויה בו או לא. ישנו ספק ב[[גמרא]], אם [[רבי יוחנן]] או [[רבי יהושע בן לוי]] סובר כך{{הערה|זבחים נב ב}}.


דין זה חל על הדם רק במידה ש[[כהן]] [[כשר]] ביצע את הזריקה, אבל במידה והזריקה התבצעה על ידי אדם שפסול לעבודה (למשל אדם שאינו כהן, או כהן [[טומאה|טמא]]), הדם אינו נחשב לשיריים{{הערה|זבחים לד ב}}.
דין זה חל על הדם רק במידה ש[[כהן]] [[כשר]] ביצע את הזריקה, אבל במידה והזריקה התבצעה על ידי אדם שפסול לעבודה (למשל אדם שאינו כהן, או כהן [[טומאה|טמא]]), הדם אינו נחשב לשיריים{{הערה|זבחים לד ב}}.
1,645

עריכות

תפריט ניווט