רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 344: שורה 344:


===מרוקו===
===מרוקו===
אדמו"ר הריי"צ המשיך את פעולות אביו אדמו"ר הרש"ב בקרב היהודים ה[[יהדות ספרד|ספרדים]], באמצעות שלוחים ל[[גרוזיה]] ו[[אוזבקיסטן]].
אדמו"ר הריי"צ המשיך את פעולות אביו אדמו"ר הרש"ב בקרב היהודים ה[[יהדות ספרד|ספרדים]], באמצעות שלוחים ל[[גרוזיה]] ומהם הרב [[שמואל לויטין]] והרב אברהם לוי סלוין]] ול[[אוזבקיסטן]] - הרב [[שמחה גורודצקי]].


זמן קצר לפני הסתלקותו, אדמו"ר הריי"צ יזם שליחות ב[[מרוקו]], ואף בחר את השליח הרב [[מיכאל ליפסקר]] שיהיה השליח הראשון במרוקו, אך הדבר לא יצא לפועל ואף הרב ליפסקר לא עודכן על כך. לאחר ההסתלקות שלח [[הרבי]] את הרב מיכאל ליפסקר ושלוחים נוספים ל[[מרוקו]], לייסד מוסדות תורניים תחת [[רשת אהלי יוסף יצחק]], על שם אדמו"ר הריי"צ.
זמן קצר לפני הסתלקותו, אדמו"ר הריי"צ יזם שליחות ב[[מרוקו]], ואף בחר את השליח הרב [[מיכאל ליפסקר]] שיהיה השליח הראשון במרוקו, אך הדבר לא יצא לפועל ואף הרב ליפסקר לא עודכן על כך. לאחר ההסתלקות שלח [[הרבי]] את הרב מיכאל ליפסקר ובהמשך את הרב [[שלמה מטוסוב]], הרב [[שלום איידלמן]] והרב [[יהודה לייב רסקין]] ושלוחים נוספים ל[[מרוקו]], לייסד מוסדות חינוך תחת רשת [[אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש (מרוקו)]], על שם אדמו"ר הריי"צ.


===רשת בתי הספר על שם אדמו"ר הריי"צ===
===רשת בתי הספר על שם אדמו"ר הריי"צ===
963

עריכות

תפריט ניווט