104
עריכות
אין תקציר עריכה |
(המשך שכתוב. עברתי על 'מקורות בספרי נ"ך': בהושע כתוב שהכהן צריך להוכיח, אין זכר לכדאיות. בתרגום יונתן ובפשט הפסוק הטפשות היא להקריב קרבן בלי תשובה. רש"י בדה"י לא אומר ששרי המלך עומדים כדי שייכנסו דברי הכהנים באזני העם. כל נושא הקרבת הקרבנות והכפרה על העם אינו שייך לערך 'הכהן *כמורה הוראה*'. לא ראיתי מקור שבגדי צדק זה לבוש נקי. לשמש בתפקיד כהונה לא שייך ל'הכהן כ*מורה הוראה*' והמשך המשפט אכן לא היה ברור...) |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
==מקורות בספרי נביאים וכתובים== | ==מקורות בספרי נביאים וכתובים== | ||
בנביא מצויין כי ראוי לכהן להורות את חוקי התורה לכל העם ולהוכיחם כשחוטאים{{הערה|מלאכי ב, ז ובפירוש מצודת דוד שם}}{{הערה|אבן עזרא ורד"ק - הושע ד, ד}}. במקום נוסף בנביא, מובא שהכהנים והלוים היו מלמדים ומורים את העם, והשרים היו הולכים איתם כדי לכפות את העם לעשות כדבריהם{{הערה|דברי הימים ב יז, ח ברש"י}}. עוד מוזכר בנביא, כי כאשר עם ישראל חוטאים, מונע מהם ה' את הכהן שיורה להם את משפטיו, וכששבים בתשובה דואג להם ה' לשופט שיורה להם את דרך התורה{{הערה|דברי הימים ב טו, ג ע"פ פירוש הרלב"ג}}. | |||
[[ | ב[[ספר תהלים|ספר התהלים]] ודברי הימים{{מקור}} מתואר כי בזכות תפקידם של הכהנים כמורי צדק, הם זוכים ללבישת '''בגדי צדק'''{{הערה|תהלים קלב, ט ע"פ האבן עזרא}}. | ||
==מקורות בתלמוד ודברי חז"ל== | ==מקורות בתלמוד ודברי חז"ל== |
עריכות