שניאור זלמן ברגר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 87: שורה 87:
==דרכי מחקר==
==דרכי מחקר==


אודות סגנון ואמצעי המחקר שלו, סיפר ר' שניאור זלמן ברגר (בשיח חוקרים משותף עם ר' [[יוסף יצחק קמינצקי]]):
אודות סגנון ואמצעי המחקר שלו, סיפר ר' שניאור זלמן ברגר (בשיח חוקרים משותף עם ר' [[יוסף יצחק קמינצקי]]).


"סגנון המחקר שלי כולל ראיונות אישיים, לצד עבודה מחקרית מורכבת בספריות וארכיונים חשובים. יש תקופות שבהן אני אורח תדיר בספריה הלאומית ובעת הצורך גם בארכיון הציוני, ספרית יד ושם, גנזך המדינה ועוד.
סגנון המחקר שלו כולל ראיונות אישיים, לצד עבודה מחקרית מורכבת בספריות וארכיונים חשובים. יש תקופות שבהן הוא אורח תדיר בספריה הלאומית ובעת הצורך גם בארכיון הציוני, ספרית יד ושם, גנזך המדינה ועוד {{הערה|בית משיח 944}}.
 
במשך השנים נמסרו לידי ארכיונים פרטיים חשובים – ארכיון הרב [[אליעזר קרסיק]] יו"ר אגודת חסידי חב"ד, העסקן הנודע ר' [[זושא וילימובסקי]], ארכיונו של גבאי אדמו"ר הריי"צ הרב [[אליהו ייאכיל סימפסאן]], וכן ארכיונים הקשורים ל[[:קטגוריה:משפחת חן|משפחת חן]] ועוד.
 
במהלך העבודה אני שואב את החומרים המתאימים ומהם יוצר את הכתבות, ספרים ופרסומים בבימות שונות. בשיטה זו, הגעתי לחומרים רבים, אשר לא שזפתם עין עד כה, פרשיות עלומות וחשובות בהיסטוריה החב"דית נחשפו, והחומרים הללו הוסיפו נופך חשוב לסדרות היסטוריות אודות חב"ד בשואה, חב"ד בתל אביב, רשת אוהלי יוסף יצחק, ישיבת תורת אמת ועוד רבות" {{הערה|בית משיח 944}}.


==משפחתו==
==משפחתו==
4,800

עריכות

תפריט ניווט