1,665
עריכות
מנחם מענדל.ק (שיחה | תרומות) |
מנחם מענדל.ק (שיחה | תרומות) |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
===יחוס הניגון ל[[אדמו"ר הזקן]]=== | ===יחוס הניגון ל[[אדמו"ר הזקן]]=== | ||
ביומנו של מר [[ישעיהו שר]] נכתב בשמו של ר' [[ישראל אריה ליב שניאורסון|ישראל אריה ליב]]: {{ציטוטון|אני רוצה ללמדך את ניגונו של ה[[אדמו"ר הזקן]], הראשון, מייסד [[חב"ד]], ר' שניאור זלמן מליאדי}}, ובהמשך היומן נכתב: {{ציטוטון|ואפילו בין שומעי לקחי בחוגי המקרא שניהלתי ברחובות ובכפרי, שרתי את ניגונו של האדמו"ר הזקן כפי ששינן לי לייבל, מצאצאי אותו אדמו"ר}}. ביקוריו של ישעיהו בבית משפחת הרב היו בשנים [[תרפ"ד]] – [[תרפ"ז]], כאשר ר' לייבל היה בגיל 15 עד 17, ובתקופה זו הוא לימד את הניגון. מר [[ישעיהו שר]] שבאחד הפעמים שליווהו ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסאהן|לייבל]] לביתו אמר לו: {{ציטוט|שמע ישעיה! אני רוצה ללמדך את ניגונו של האדמו"ר הזקן, הראשון, מייסד חב"ד, ר' שניאור זלמן מליאדי. זהו ניגון מיוחד במינו. תוכנו הוא: שיחת שני אברכים בסוגיא מסויימת בתלמוד או בחסידות, וצורתו – "קושיא ותירוץ", כשאחד מקשה והשני משתדל על ידי פלפול לתרץ ולסלק את הקושיא ולהפריכה. והיות ולך, ישעיה, יש קול, ושמיעתך מצויינת, והימים טרופים ליהדות, ומי יודע מה ילד יום, לכן רוצה אני להנציח את הניגון על ידך ברבים. וכך, תוך צעידה איטית מאופקת, ותוך חניות ביניים, למדתי יפה את הניגון, שמצא, אגב, מאד חן בעיני.{{הערה|1={https://col.org.il/news/162532#_ftn1 {{COL}}}} | ביומנו של מר [[ישעיהו שר]] נכתב בשמו של ר' [[ישראל אריה ליב שניאורסון|ישראל אריה ליב]]: {{ציטוטון|אני רוצה ללמדך את ניגונו של ה[[אדמו"ר הזקן]], הראשון, מייסד [[חב"ד]], ר' שניאור זלמן מליאדי}}, ובהמשך היומן נכתב: {{ציטוטון|ואפילו בין שומעי לקחי בחוגי המקרא שניהלתי ברחובות ובכפרי, שרתי את ניגונו של האדמו"ר הזקן כפי ששינן לי לייבל, מצאצאי אותו אדמו"ר}}. ביקוריו של ישעיהו בבית משפחת הרב היו בשנים [[תרפ"ד]] – [[תרפ"ז]], כאשר ר' לייבל היה בגיל 15 עד 17, ובתקופה זו הוא לימד את הניגון. מר [[ישעיהו שר]] שבאחד הפעמים שליווהו ר' [[ישראל אריה לייב שניאורסאהן|לייבל]] לביתו אמר לו: {{ציטוט|שמע ישעיה! אני רוצה ללמדך את ניגונו של האדמו"ר הזקן, הראשון, מייסד חב"ד, ר' שניאור זלמן מליאדי. זהו ניגון מיוחד במינו. תוכנו הוא: שיחת שני אברכים בסוגיא מסויימת בתלמוד או בחסידות, וצורתו – "קושיא ותירוץ", כשאחד מקשה והשני משתדל על ידי פלפול לתרץ ולסלק את הקושיא ולהפריכה. והיות ולך, ישעיה, יש קול, ושמיעתך מצויינת, והימים טרופים ליהדות, ומי יודע מה ילד יום, לכן רוצה אני להנציח את הניגון על ידך ברבים. וכך, תוך צעידה איטית מאופקת, ותוך חניות ביניים, למדתי יפה את הניגון, שמצא, אגב, מאד חן בעיני.{{הערה|1= {{https://col.org.il/news/162532#_ftn1 פתרון תעלומת הניגון שאח הרבי לימד בגיל 17 {{COL}}}}}} | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות