39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
בשעתו התפרסמו <REF>גליון התקשרות.</REF> דברים שכתב בנושא הרב פסח-צבי שמערלינג, להבהרת שיטתו של הרבי בנושא נוכחות הבעל בחדר הלידה. | בשעתו התפרסמו <REF>גליון התקשרות.</REF> דברים שכתב בנושא הרב פסח-צבי שמערלינג, להבהרת שיטתו של הרבי בנושא נוכחות הבעל בחדר הלידה. | ||
== דעת הרבי בנושא == | |||
ב[[התוועדות]] מוצאי [[י"ט כסלו]] [[תשמ"ז]] אמר הרבי שאין להתיר את המנהג השונה ומשונה - כלשונו, של כניסת הבעל או כל איש - פרט לרופא - לחדר-הלידה בזמן הלידה, זהו היפך השולחן-ערוך ולא ייתכן שמעשה המנוגד לשולחן-ערוך יהיה טוב. | ב[[התוועדות]] מוצאי [[י"ט כסלו]] [[תשמ"ז]] אמר הרבי שאין להתיר את המנהג השונה ומשונה - כלשונו, של כניסת הבעל או כל איש - פרט לרופא - לחדר-הלידה בזמן הלידה, זהו היפך השולחן-ערוך ולא ייתכן שמעשה המנוגד לשולחן-ערוך יהיה טוב. | ||
שורה 10: | שורה 12: | ||
בעקבות זה, שאלה הנהלת נשי חב"ד ביום ב' ד[[ראש חודש]] [[טבת]] [[תשמ"ז]] אודות דברי [[הרבי]] לשלול את כניסת הבעל וכו' לחדר הלידה, האם הכוונה בזה גם ל"חדר צירים". | בעקבות זה, שאלה הנהלת נשי חב"ד ביום ב' ד[[ראש חודש]] [[טבת]] [[תשמ"ז]] אודות דברי [[הרבי]] לשלול את כניסת הבעל וכו' לחדר הלידה, האם הכוונה בזה גם ל"חדר צירים". | ||
המענה<REF>נדפס בספר מאוצר המלך ח"א עמ' 236</REF> הרבי היה: | |||
1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים. | ::''1) אין עניינה [של הנהלת נשי חב"ד] להיכנס לפלפולים.'' | ||
2) בשני הנ"ל היפך הצניעות וכו' ועיין [[מסכת נדה]] יז, א<REF>לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".</REF> ובשו"ע<REF>או"ח סי' רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.</REF> | ::''2) בשני הנ"ל היפך הצניעות וכו' ועיין [[מסכת נדה]] יז, א<REF>לשון הגמרא שצויינה: "שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו".</REF> ובשו"ע<REF>או"ח סי' רמ סעיף יא. אמר אביי כו'.</REF>'' | ||
3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אח תכמה וכמה כשעומדת ללדת ([[מסכת שבת]] לא, סע"ב<REF>במשנה "על שלוש עבירות [[נשים]]... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון [[רש"י]] ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".</REF>) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'. | ::''3) אם בתמיד צריכות להיות זכיות, על אח תכמה וכמה כשעומדת ללדת ([[מסכת שבת]] לא, סע"ב<REF>במשנה "על שלוש עבירות [[נשים]]... בשעת לידתן", ובגמרא שם (בלשון [[רש"י]] ד"ה אבב חוטרא): "האשה כשהיא בבריאות - פעמים שזכויותיה תולין ואין כוח במקטרג להזכיר עוונה, אבל משהגיעה לפתח הסכנה וצריכה לניסים - שם מזכירין עוונותיה ומעשיה אם ראוייה היא לנס אם לאו".</REF>) ופשיטא לא להוסיף ההיפך - ובנקודה זו צריכות להרעיש וכו'.'' | ||
4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]] ז"ל?! | ::''4) האומנם אין ידוע שיש מכתב פסק דין בזה שנדפס מהרב [[משה פיינשטיין]] ז"ל?!'' | ||
== משא ומתן בדברי הרבי == | == משא ומתן בדברי הרבי == | ||
שורה 29: | שורה 31: | ||
ג) הרי מעשים שבכל יום שאשה מתעכבת בחדר צירים למשך כמה וכמה שעות ואפילו יום שלם ויותר - האם יעלה על הדעת שאסור לבעלה להיכנס לשם (וכשהאשה צריכה לאיזה דבר, על הבעל לשלוח לה על-ידי אחרת)? איזה איסור יכול להיות בנוכחות הבעל בחדר צירים, ומה שונה שהייתה שם מאשר היותה עדיין בביתה יחד עם בעלה לאחרי שהתחילו הצירים? האם נאמר שברגע שהתחילו הצירים - על בעלה לעזבה לנפשה ולשלחה לבית היולדות עם חברתה וכיו"ב?! | ג) הרי מעשים שבכל יום שאשה מתעכבת בחדר צירים למשך כמה וכמה שעות ואפילו יום שלם ויותר - האם יעלה על הדעת שאסור לבעלה להיכנס לשם (וכשהאשה צריכה לאיזה דבר, על הבעל לשלוח לה על-ידי אחרת)? איזה איסור יכול להיות בנוכחות הבעל בחדר צירים, ומה שונה שהייתה שם מאשר היותה עדיין בביתה יחד עם בעלה לאחרי שהתחילו הצירים? האם נאמר שברגע שהתחילו הצירים - על בעלה לעזבה לנפשה ולשלחה לבית היולדות עם חברתה וכיו"ב?! | ||
== ביאור תשובת הרבי == | |||
את פשר הדברים מסביר בחוברת שם, לאחר בירור אצל נשי חב"ד, כולל האשה שכתבה את השאלה לרבי. | את פשר הדברים מסביר בחוברת שם, לאחר בירור אצל נשי חב"ד, כולל האשה שכתבה את השאלה לרבי. |
עריכות