סיפורי התגלות חסידיים (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:


יצא לאור בכמה מהדורות, בינהם בשנים [[תשי"ז]] ו[[תשל"ט]] על ידי הוצאת 'יבנה'. בחודש [[אלול]] [[תשס"ט]] יצא לאור מחדש עם הוספת רשימות נוספות של המחבר על ידי [[מכון כפליים]].
יצא לאור בכמה מהדורות, בינהם בשנים [[תשי"ז]] ו[[תשל"ט]] על ידי הוצאת 'יבנה'. בחודש [[אלול]] [[תשס"ט]] יצא לאור מחדש עם הוספת רשימות נוספות של המחבר על ידי [[מכון כפליים]].
מתוך ההקדמה לספר:
"....יכול אדם לשמוע סיפור זהה משני מספרים שונים, ואעפ"כ יחוש בהבדל גדול, שכן האחד מספרו בקיצור נמרץ, ואילו חברו מספרו באריכות יתירה, ומשתדל להרחיב את היריעה די הצורך והותר, הן בסיפור המעשה עצמו והן בתיאור הדמויות הפועלות בו.
דומה הדבר להבדל שבין הגוף לנשמה: הגוף מוגבל ומדוד. לנשמה, לעומת זאת, אין גבול ומידה משום שהיא קשורה עם הבורא שאין לו גבול ותכלית
כך הוא גם הסיפור החסידי. ל 'גופו', היינו גופם של דברים, העובדות כמו שהן - יש גבול. ניתן להעבירו במילים מדודות ובזמן קצוב. לא כן 'נשמתו' של הסיפור, היינו התהליך ה 'נשמתי' שהסיפור אוצר בקרבו, עשיר הוא ורב תוכן, וביד המספר להרחיב בו ולהעמיקו. ככל שניחן כותב הסיפור ביכולת לחדור פנימה אל נשמת הסיפור - כך יגדל הסיפור ויתרחב אל מעבר לעובדות, והקורא ייחשף אל נשמת הדברים.
בסיפוריו אלו, התגלה המחבר, ר' י. פישל שניאורסון, כאמן הסיפורת החסידית, הלוקח את הקורא במסע מופלא פנימה, אל נשמת הסיפור. אין ספק כי הקורא בעל החושים המחודדים לא יישאר אדיש אל מול חוויה רוחנית עמוקה זו...."


==ראו גם==
==ראו גם==