דרך הלימוד בליובאוויטש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "דוקה" ב־"דווקא")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה}}
{{לעריכה}}
בדרכי הלימוד בכלל ישנם דרכים רבים. אך בכללות נחלקת לשני סוגים: עיון - בהעמקה, וגירסא - היינו לימוד במהירות יותר מתוך מטרה לרכוש ידיעות בתורה. בליובאוויטש הושם דגש על הלימוד בעיון.
דרכי הלימוד כוללים דרכים רבים. ניתן לחלקם לשני סוגים כללים: עיון - בהעמקה, וגירסא - לימוד מהיר יותר מתוך מטרה לרכוש ידיעות בתורה. בליובאוויטש הושם דגש על הלימוד בעיון.


== גודל הנחיצות וההכרח בלימוד העיוני ==
== גודל הנחיצות וההכרח בלימוד העיוני ==
 
הרבי מגדיר את החיוב ללמוד תורה כחיוב תמידי גם בכוחות הנפש הכולל ניצול מקסימלי של כל כוחות הנפש של הלומד, בלימוד עיוני מופעלים כוחות פנימיים כדוגמת כח ההסברה, כח ההעמקה וכח ההמצאה (כוחות אלו מקבילים ל[[חב"ד]] שבנפש) בשונה מלימוד למיגרס המפעיל רק כוחות חיצוניים של מחשבה וריכוז במינון מועט ודיבור{{הערה|שיחת חג השבועות תשט"ז.}}.
הרבי מבאר שכשם שבזמן - חיוב מצות תלמוד תורה הוא בכל רגע ורגע, כך גם בכוחות הנפש - חיוב מצות תלמוד תורה שילמוד האדם בכל כוחותיו. מכיון שכך, בלימוד של בקיאות בלבד, גם אם האדם לומד כל הזמן, מכל מקום עסקו בתורה הוא רק בכוחותיו החיצוניים, כח הדיבור, חיצוניות המחשבה וחיצוניות השכל. ולכן מוכרח הלימוד העיוני, אשר דווקא כך האדם עוסק בתורה גם בכוחותיו הפנימיים, כח ההסברה, כח ההעמקה וכח ההמצאה שהם חב"ד שבנפש{{הערה|שיחת חג השבועות תשט"ז.}}.


== לימוד הנגלה בליובאוויטש ==
== לימוד הנגלה בליובאוויטש ==

תפריט ניווט