עמלק: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 424 בתים ,  5 במאי 2010
אין תקציר עריכה
שורה 32: שורה 32:
== עמלק על פי תורת החסידות ==
== עמלק על פי תורת החסידות ==


ע"פ תורת החסידות, עמלק הינו מציאות רוחנית נצחית, ככל סיפורי וציוויי התורה שנצחיים הם, והם הוראה לכל יהודי בכל מקום ובכל זמן.
ע"פ תורת החסידות, עמלק הינו מציאות רוחנית נצחית, ככל סיפורי וציוויי התורה שנצחיים הם, והם הוראה לכל [[יהודי]] בכל מקום ובכל זמן.


עמלק הוא עצם מציאות ה[[רע]] שבכל [[יהודי]], המפריע ומנגד לכל דבר שב[[קדושה]] ללא שום סיבה.
עמלק הוא עצם מציאות ה[[רע]] שבכל [[יהודי]], המפריע ומנגד לכל דבר שב[[קדושה]] ללא שום סיבה.


בעוד ששאר המידות רעות יכול האדם לגרשן מליבו ע"י [[עבודת התפילה]], שבה נוכח האדם לדעת ש[[הקב"ה]] הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה היות וטבעו הוא חוצפה והתנשאות ללא טעם (וזהו הסיבה לשנאה הגדולה שהי' לחסידים על עמלק<REF>ע"ע [[זלמן זעזמער]].</REF>.
בעוד ששאר המידות רעות יכול האדם לגרשן מליבו ע"י [[עבודת התפילה]], שבה נוכח האדם לדעת ש[[הקב"ה]] הוא טוב, את עמלק אין האדם יכול ל"שכנע" בטובו של הקב"ה היות וטבעו הוא חוצפה והתנשאות ללא טעם (וזהו הסיבה לשנאה הגדולה שהי' לחסידים על עמלק<REF>ע"ע [[זלמן זעזמער]].</REF>.
בעוד שהעמים האחרים הקליפה בהם היא מצד ההסתר חיות אלוקית, שונה בכך עמלק שבחינת הדעת אינה מוסרת אצלו, לא יודע הוא את רבונו ומתכווין למרוד בו, מתוך חוצפה ועזות בלי שום טעם.<REF>[[אדמו"ר הצמח צדק]], [[דרך מצוותיך]], מצוות זכירת ומחיית עמלק.</REF>


אשר על כן הדרך למלחמה ה[[רוחניות|רוחנית]] בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד עצם ה[[טוב]] והקדושה שבכאו"א (עצם ה[[נשמה]]).
אשר על כן הדרך למלחמה ה[[רוחניות|רוחנית]] בעמלק היא ג"כ בדרך של חוצפה, חוצפה הבאה מצד עצם ה[[טוב]] והקדושה שבכאו"א (עצם ה[[נשמה]]).
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
39,916

עריכות