שיחה:אברהם ישעיהו קרליץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 90: שורה 90:
הרבי ידע בדיוק מה שהוא רוצה להגיד, וידע את הגבול הדק שבין זלזול בכבוד התורה למה שאכן אמר ועשה, ואף עצר אחרים מהפגיעה בגבול הדק, ולכן מי שעושה על דעת עצמו ו"מהדר" בהאדרת כבוד החסידות וביטול היש של כל מי שלא זכה לטעום מאורה (גם אם היה עובד ה', גאון, מנהיג ומזכה הרבים) - עושה זאת על חשבון עצמו בלבד! --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:50, 4 במאי 2010 (UTC)
הרבי ידע בדיוק מה שהוא רוצה להגיד, וידע את הגבול הדק שבין זלזול בכבוד התורה למה שאכן אמר ועשה, ואף עצר אחרים מהפגיעה בגבול הדק, ולכן מי שעושה על דעת עצמו ו"מהדר" בהאדרת כבוד החסידות וביטול היש של כל מי שלא זכה לטעום מאורה (גם אם היה עובד ה', גאון, מנהיג ומזכה הרבים) - עושה זאת על חשבון עצמו בלבד! --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:50, 4 במאי 2010 (UTC)


::: חושבני כי בכדי לדון בצורה רצינית בנידון, עלינו קודם כל לדעת מה מקור הבעיה. למה חסידים התנגדו לחזו"א, היו הרי אין סוף רבנים ליטאים שלא למדו חסידות? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:53, 4 במאי 2010 (UTC)
::: חושבני כי בכדי לדון בצורה רצינית בנידון, עלינו קודם כל לדעת מה מקור הבעיה. למה חסידים התנגדו לחזו"א, היו הרי אין סוף רבנים ליטאים שלא למדו חסידות? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:53, 4 במאי 2010 (UT


:הסיבה פשוטה: דנו אותו לכף חובה, וחשבו שיש לו מלחמה אישית עם החסידות, בעוד שהוא עצמו אהב חסידים כידוע<REF>כדאי לעיין בספר "מעשה איש" ועוד.</REF>  
:הסיבה פשוטה: דנו אותו לכף חובה, וחשבו שיש לו מלחמה אישית עם החסידות, בעוד שהוא עצמו אהב חסידים כידוע<REF>כדאי לעיין בספר "מעשה איש" ועוד.</REF>  
בעקבות הטעם המריר של מלחמה מרה עם המתנגדים מימי אדה"ז והגר"א, הרי כל מי שלא מסכים לדעתו של פוסק חסידי,  - כך לפי מהלך מחשבתם - כוונתו להתנגד לתנועת החסידות.
בעקבות הטעם המריר של מלחמה מרה עם המתנגדים מימי אדה"ז ו[[הגר]], הרי כל מי שלא מסכים לדעתו של פוסק חסידי,  - כך לפי מהלך מחשבתם - כוונתו להתנגד לתנועת החסידות.


:אם הרבי היה סבור שיש לו אכן מטרה לעורר מחלוקת והתנגדות, היה אומר עליו מה שאמר על אותו ראש ישיבה, שאינו נחשב לתלמיד חכם ואסור להתייחס אליו כלל כאל כזה וכו'. בכל זאת אנו להפתעתינו מוצאים את הרבי משתיק אחרים שדיברו בגנותו כשהוא אומר שמדובר באדם שפשוט מפחד מהשי"ת, ירא שמים, וגם לימודו הינו מתוך יראת שמים...
:אם הרבי היה סבור שיש לו אכן מטרה לעורר מחלוקת והתנגדות, היה אומר עליו מה שאמר על אותו ראש ישיבה, שאינו נחשב לתלמיד חכם ואסור להתייחס אליו כלל כאל כזה וכו'. בכל זאת אנו להפתעתינו מוצאים את הרבי משתיק אחרים שדיברו בגנותו כשהוא אומר שמדובר באדם שפשוט מפחד מהשי"ת, ירא שמים, וגם לימודו הינו מתוך יראת שמים...
שורה 100: שורה 100:


:ושוב פעם: מה עם סימן שלם ב[[שולחן ערוך]], הלכות כבוד התורה, האם אכן כאשר מדובר באחד שלא היה חסיד ההלכות אינן תקפות. אם התשובה - "כן", ההלכות אינן תקפות במקרה כזה", אבקש להוסיף זאת למהדורה החדשה של [[שולחן ערוך הרב]] הלכות כבוד התורה<REF>מי יודע אולי יש כת"י?</REF> אם התשובה "לא", אז יש חובה לשמור על כבודו כמו ששומרים על כבוד של ספר תורה, וכמאמר הגמרא<REF>ברכות, פרק מי שמתו.</REF> כמה טפשאי הנהו בבלאי דקמו מקמי ספר תורה ולא קמו מקמי תלמיד חכם<REF>הלשון אינו מדויק</REF>. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ"א באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 03:39, 5 במאי 2010 (UTC)
:ושוב פעם: מה עם סימן שלם ב[[שולחן ערוך]], הלכות כבוד התורה, האם אכן כאשר מדובר באחד שלא היה חסיד ההלכות אינן תקפות. אם התשובה - "כן", ההלכות אינן תקפות במקרה כזה", אבקש להוסיף זאת למהדורה החדשה של [[שולחן ערוך הרב]] הלכות כבוד התורה<REF>מי יודע אולי יש כת"י?</REF> אם התשובה "לא", אז יש חובה לשמור על כבודו כמו ששומרים על כבוד של ספר תורה, וכמאמר הגמרא<REF>ברכות, פרק מי שמתו.</REF> כמה טפשאי הנהו בבלאי דקמו מקמי ספר תורה ולא קמו מקמי תלמיד חכם<REF>הלשון אינו מדויק</REF>. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ"א באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 03:39, 5 במאי 2010 (UTC)
{{הערות שוליים}}


== תבנית לעריכה ==
== תבנית לעריכה ==


אם סיבת התבנית היא בגלל שזה לא אנציקלופדי, ליהוי ידוע שלא ניתן לקצר את הערך עוד, הוא מספיק אנציקלופדי. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום י"ט באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:37, 3 במאי 2010 (UTC)
אם סיבת התבנית היא בגלל שזה לא אנציקלופדי, ליהוי ידוע שלא ניתן לקצר את הערך עוד, הוא מספיק אנציקלופדי. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום י"ט באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:37, 3 במאי 2010 (UTC)
39,916

עריכות

תפריט ניווט