יהדות מרוקו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 102: שורה 102:
כאשר יצא הספר [[חב"ד במרוקו]], פורסמה רשימת ניצולים ונספים מהישיבה-אשר חשפה לבני משפחות תלמידים נעדרים כי הרשימה מאששת את חששם שבן משפחתם לא אותר לאחר הרעידה ויתכן והועבר למדינה אחרת לאימוץ - מה שגרם להד תקשורתי רחב היקף בתקשורת הכללית והחב"דית, לצד צעדים פרקטיים בניסיון לאתר תלמידי ישיבת חב"ד אשר לא ידוע מה עלה בגורלם בזמן הרעידה{{הערה|[[חב"ד במרוקו]]}}.
כאשר יצא הספר [[חב"ד במרוקו]], פורסמה רשימת ניצולים ונספים מהישיבה-אשר חשפה לבני משפחות תלמידים נעדרים כי הרשימה מאששת את חששם שבן משפחתם לא אותר לאחר הרעידה ויתכן והועבר למדינה אחרת לאימוץ - מה שגרם להד תקשורתי רחב היקף בתקשורת הכללית והחב"דית, לצד צעדים פרקטיים בניסיון לאתר תלמידי ישיבת חב"ד אשר לא ידוע מה עלה בגורלם בזמן הרעידה{{הערה|[[חב"ד במרוקו]]}}.


==חב"ד בארפוד==


שליח הרבי למרוקו, הרב [[שלמה מטוסוב]] פעל בקרב הקהילה היהודית בארפוד. הקשר נעוץ בראשית הקמת המוסדות בעיר ארפוד בה כיהן הבבא סאלי כרב ואב"ד העיר. וכאשר הרב מטוסוב הגיע לארפוד כדי להקים בה ישיבה, הבבא סאלי היה שותף מלא ופעיל להקמת המוסדות.
ובתקופה בה הוקמה הישיבה, הרב מטוסוב פעל ליצירת קשר בין הבבא סאלי ו[[הרבי]]. ובשנים הבאות הרב מטוסוב היה בקשר אמיץ עם הבבא סאלי בנו הבבא מאיר רבה של ארפוד וחתנו הרב [[עמינדב מכלוף קריספין]] מנהל בפועל של מוסדות חב"ד בארפוד{{הערה|בית משיח 1367, וראה תולדות חב"ד במרוקו והאיר פני המזרח}}.


==[[סיום הרמב"ם|סיום הרמב"ם בבית הרמב"ם במרוקו]]==
==[[סיום הרמב"ם|סיום הרמב"ם בבית הרמב"ם במרוקו]]==
594

עריכות

תפריט ניווט