שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
* הגוי נחשב כ[[שליח]] של היהודי וכאילו הוא עצמו עושה זאת (רש"י){{הערה|שבת קנג, א. למרות הכלל שאין שליחות לגוי (הגהות מימוניות הלכות שבת פרק ו ס"ק ב).}}.
אדמו"ר הזקן{{הערה|סימן רמג סעיף א') .}} מביא את הטעם של שליחות כיסוד ראשון, ומוסיף עליו את טעמו של הרמב"ם, שלא יבואו לזלזל באיסורי שבת ויבוא לעשות בעצמו, ומביא את האסמכתא מדברי הפסוק שכתוב '''"כל מלאכה''' לא יעשה".
==היתר במקום מצווה==
==ספר 'אמירה לנכרי'==
{{ערך מורחב|ערך=[[אמירה לנכרי (ספר)|אמירה לנכרי]]}}
הספר 'אמירה לנכרי' מלקט את כל ה[[הלכה|הלכות]] ב[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]] העוסקות באמירה לנכרי ב[[שבת]], עם ציונים והערות. הלכות אלו הם אחד מהסוגיות המסובכות שב[[הלכות שבת]] ומפוזרת במקומות רבים ב[[ש"ס]], [[פוסקים]] וב[[שו"ע]]. [[אדמו"ר הזקן]] יגע לברר הלכות אלו באופן יסודי ומעשי. ישנם מקומות שבמשנה אחרונה חזר בו [[אדמו"ר הזקן]] מדעתו הק' במשנה ראשונה. קונטרס זה מתייחד בזה שהוא מהווה ליקוט של כל ההלכות בנושא הפזורות על פני כל הלכות שבת ל[[אדמו"ר הזקן]] וב[[קונטרס אחרון]] שלו. כמו כן נוספו בו: חלוקה לפרקים וסעיפים, מקורות בשולי הגליון, ציונים, הערות ובירורים ועוד. ההלכות לוקטו על ידי עורכי המהדורה החדשה של שלוחן ערוך הרב - הרב [[שלום דובער לוין]], הרב [[יצחק וילהלם]] והרב [[אברהם אלאשוולי]]. הספר יצא לאור בשנת [[תשס"ז]] על ידי הוצאת [[קרני הוד תורה]] ו[[מערכת אוצר החסידים]].
הספר יצא לאור בשנת [[תשס"ז]] על ידי הוצאת [[קה"ת]] בעריכת הרב [[שלום דובער לוין]], הרב [[יצחק וילהלם]] והרב [[אברהם אלאשוולי]].
==קישורים חיצוניים==
30,227

עריכות

תפריט ניווט