שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
==רקעועירוב ב'שכונה'==
בשבת ישנו איסור על הוצאת חפצים מרשות היחיד לרשות הרבים, מפני שזו מלאכת 'הוצאה מרשות לרשות', שהיא אחת מל"ט מלאכות שבת, וכן אסור לטלטל חפצים ברשות הרבים עצמה. כדי לאפשר טלטול חפצים, יש צורך להפוך את המקום כולו לרשות היחיד, ואת זה ניתן לעשות באמצעות הקפת השטח במחיצה, ועל ידי כך הפיכת כל השטח הפתוח לרשות היחיד אחת גדולה.
אולם, כאשר מדובר ברשות הרבים גמורה, אין אפשרות להתיר את הטלטול באמצעות עירוב קלאסי של עמודים וחוט על גביהם, אלא רק בהקפת העיר במחיצות גמורות (חומה וכדומה) עם שערים שננעלים (או ראויים להנעל) בלילה.
לאור האמורבמשך השנים, אחת השאלות שהתעוררההדבר היה ידוע ומפורסם בקהילות מסודרות של ותיקי אנ"ש בחו"ל (בעיקר בארה"ב וקנדה), הייתה: האם לרחובות קראון הייטס ישנו דין של רשות הרבים גמורהשמצד סיבות מסויימות הרבי אינו תומך בהקמת ובתיקון עירובין, שאז אי אפשר להקים וכך היה המנהג הרווח – שגם במקומות בהם את העירוב הקלאסי?הותקן עירוב, היראים והמקפידים מאנ"ש במקומות אלו לא השתמשו בעירוב {{הערה|יש לציין שאין אנו דנים בנוגע למקומות קייץ (קעמפ"ס וקאנטר"י) וכדו', שהמציאות שונה קצת, ואין כאן המקום לזה}}.
יש הטוענים שבשכונת קראון הייטס אין כל אפשרות לעשות עירוב, בגלל שדירת איסטערן פארקוויי, שרוחבה יותר ממאה אמה, אורכה כחמשה קילומטרים, והיא חוצה לאורכה כשלושים רחובות קטנים וגדולים. יש הטוענים, כי בעורק תחבורה ראשי זה, שעשרות אלפים גרים לאורכו, רבים מתושבי הרחובות הסמוכים חוצים אותו, עשרות אלפי מכוניות חולפות בו מידי יום, וממוקמות בו חמש תחנות של הרכבת התחתית שעוצרת יותר מאלף פעמים ביום – מן הסתם עוברים בו 600 אלף איש, וממילא הם טוענים שזהו רשות הרבים לכל הדיעות.
1,962

עריכות

תפריט ניווט