8,826
עריכות
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) (←ביאור) |
||
שורה 17: | שורה 17: | ||
==ביאור== | ==ביאור== | ||
שלושת המאמרים בפתח אליהו מכוונים כנגד שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהם בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]]. | |||
המאמר הראשון עוסק בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות ה[[אורות בכלים]] דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו [[ספירת החסד|חסד]] דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל. | |||
המאמר השני הפותח במילים מ"ש אנת הוא עה"ע כו' עוסק בבחינת ה[[קו וחוט]] המכונה [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'. | |||
המאמר השלישי הפותח במילים אנת חכים כו' מדבר בבחינת העקודים בכללו' זהו בחינת ה[[רשימו]] דנקודה שנשאר אחר הצמצום הראשון שלפני הקו"ח הנקרא קו כו' וכמו בחינת הנקודה שאין בה גם בחינת המשכה כללית וכל שכן פרטות כלל רק כלול בה בבחינת ההעלם כל הע"ס שהן בהעלם ב[[עצמות ומהות|עצמות]] אין סוף הנקרא ע"ס הגנוזות ב[[עצמות ומהות|עצמות]] כשלהבת הקשורה בגחלת כנ"ל שאינו עדיין בבחינת מקור המשכות האורות דע"ס מן ההעלם לגילוי כלל וזהו שא' אנת הוא חכים פירוש אנת ממש שהוא [[עצמות ומהות|עצמות]] המאציל ולא הזכיר כאן בשם עה"ע סה"ס דאשקי כו' (ולא הזכיר כאן לבחינת כתר כי זהו בחינת הנקודה שכלול בה בהעלם חו"ב ומדות כו' שהוא כלי א' שעקודים בה הכל). | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |