עמרם בלוי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
שורה 5: שורה 5:
== תולדות חיים ==
== תולדות חיים ==
[[קובץ:ר' עמרם בלוי.jpg|ממוזער|עם הראשון לציון הרב [[שלמה משה עמאר]]]]
[[קובץ:ר' עמרם בלוי.jpg|ממוזער|עם הראשון לציון הרב [[שלמה משה עמאר]]]]
נולד בשכונת בית ישראל בירושלים לר' ברוך יהודה בלויא, שהיה מראשי תנועת פאג"י וחבר מועצת עיריית ירושלים, בנו של ר' משה אורי בלויא, מנהיג תנועת אגודת ישראל בארץ.
נולד בשכונת בית ישראל בירושלים לר' ברוך יהודה בלויא, שהיה מראשי תנועת [[פאג"י]] וחבר מועצת עיריית [[ירושלים]], בנו של ר' משה אורי בלויא, מנהיג תנועת [[אגודת ישראל]] בארץ.


בילד פתח בחברת תהילים, למד בעץ חיים  בגיל 14 בעקבות התקרבותו של אחיו הגדול הרב [[טוביה בלוי]], הפך גם הוא לחסיד חב"ד, ובמקביל ללימודיו בישיבת "עץ חיים" היה לומד חסידות בישיבת תורת אמת, כמו כן היה שומע שיעור בעטרת ראש לכ"ק אדמו"ר האמצעי, בכל ליל שישי, מפי [[נחום שמריהו ששונקין|הרנ"ש ששונקין]].
בילד פתח בחברת תהילים, למד ב[[עץ חיים]] בגיל 14 בעקבות התקרבותו של אחיו הגדול הרב [[טוביה בלוי]], הפך גם הוא לחסיד חב"ד, ובמקביל ללימודיו בישיבת "עץ חיים" היה לומד חסידות בישיבת [[תורת אמת]], כמו כן היה שומע שיעור ב[[עטרת ראש]] ל[[כ"ק אדמו"ר האמצעי]], בכל ליל שישי, מפי [[נחום שמריהו ששונקין|הרנ"ש ששונקין]].


בנוסף ללימודי החסידות האישיים שלו, מסר ר' עמרם שיעורי חסידות בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, במשך כחצי שנה. ראש הישיבה, הרב צבי יהודה קוק, אישר את קיום השיעור בשני תנאים: ראשית שיתחילו ללמוד מ[[תניא - פרק ל"ב|פרק ל"ב בתניא]] (העוסק בעניין [[אהבת ישראל]]), באומרו כי "זהו הלב של התניא", והתנאי השני הוא, כי מוסר השיעור, הרב עמרם, ילמד את תורת אביו, הרב אברהם יצחק קוק. בשנים אלו גם עשה חיל בלימודיו בישיבת עץ חיים, ונבחן על 600 דפי גמרא בע"פ בבת אחת.
בנוסף ללימודי החסידות האישיים שלו, מסר ר' עמרם שיעורי חסידות בישיבת "[[מרכז הרב]]" בירושלים, במשך כחצי שנה. ראש הישיבה, הרב [[צבי יהודה קוק]], אישר את קיום השיעור בשני תנאים: ראשית שיתחילו ללמוד מ[[תניא - פרק ל"ב|פרק ל"ב בתניא]] (העוסק בעניין [[אהבת ישראל]]), באומרו כי "זהו הלב של התניא", והתנאי השני הוא, כי מוסר השיעור, הרב עמרם, ילמד את תורת אביו, הרב אברהם יצחק קוק. בשנים אלו גם עשה חיל בלימודיו בישיבת עץ חיים, ונבחן על 600 דפי גמרא בע"פ בבת אחת.


בעקבות הוראת הרבי החל לשמוע ר' עמרם הצעות שידוכים, ובתאריך [[כ"ו מנחם אב]] נישא עם מרת יהודית (לבית בורנשטיין).
בעקבות הוראת הרבי החל לשמוע ר' עמרם הצעות שידוכים, ובתאריך [[כ"ו מנחם אב]] נישא עם מרת יהודית (לבית בורנשטיין).
122

עריכות

תפריט ניווט