טבילה במקווה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 323 בתים ,  25 בפברואר 2024
(קידוד קישורים)
שורה 12: שורה 12:
ב[[ליקוטי תורה]] [[אדמו"ר הזקן]] מביא שלוש הכנות הנצרכות לפני התפילה ומהן מקווה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/4001380890 פרשת תבוא מג, ב]}}, אך הוא מדבר על [[מקווה#מי חייב בטבילה|טבילת עזרא]] הנצרכת דווקא ל[[מקווה#מי חייב בטבילה|בעל קרי]]{{הערה|כך משמע מתוכן דבריו ומהמקורות אותם מצטט.}}
ב[[ליקוטי תורה]] [[אדמו"ר הזקן]] מביא שלוש הכנות הנצרכות לפני התפילה ומהן מקווה{{הערה|[https://chabadlibrary.org/books/4001380890 פרשת תבוא מג, ב]}}, אך הוא מדבר על [[מקווה#מי חייב בטבילה|טבילת עזרא]] הנצרכת דווקא ל[[מקווה#מי חייב בטבילה|בעל קרי]]{{הערה|כך משמע מתוכן דבריו ומהמקורות אותם מצטט.}}


הרבי הסביר את ענינה של הטבילה כהכנה לתפילה על פי [[נגלה]], על פי דברי [[הרשב"א]] - הובא במגן אברהם ריש סימן ד' - אשר האדם בקומו בבקר הוא ככהן המתכונן לעבודה, והרי אין נכנסים לעבודה אלא בטבילה תחלה. וג"ז דבר משנה הוא{{הערה|1=[[יומא]] ל, א}}.
[[אדמו"ר הריי"צ]] הביא את הטבילה לפני התפילה כחלק מסדר עבודתו של חסיד [[פנימי]]{{הערה|הוא אף מדגיש שם שלא מדובר בטבילה מוכרחת לצאת מטומאה אלא טבילה לתוספת טהרה. ספר השיחות תש"ז ע' 99.}}.
 
הרבי הסביר את ענינה של הטבילה כהכנה לתפילה על פי [[נגלה]], על פי דברי [[הרשב"א]] - הובא במגן אברהם ריש סימן ד' - אשר האדם בקומו בבקר הוא ככהן המתכונן לעבודה, והרי אין נכנסים לעבודה אלא בטבילה תחלה. וג"ז דבר משנה הוא{{הערה|1=[[יומא]] ל, א.}}.


הרבי מסביר, כי על אף שלא קבעו זה חובה, כמו שלא קבעו גדולה מזו - טבילת עזרא, הסיבה לכך היא מפני שאין כח בצבור לעמוד בה{{הערה|1=וכלשון ה[[רמב"ם]] פרק ד' מהלכות תפילה, ועיין גם כן [[לקוטי תורה]] לרבנו הזקן פרשה תבא סוף ע"א בדף מג. - הרבי.}}.
הרבי מסביר, כי על אף שלא קבעו זה חובה, כמו שלא קבעו גדולה מזו - טבילת עזרא, הסיבה לכך היא מפני שאין כח בצבור לעמוד בה{{הערה|1=וכלשון ה[[רמב"ם]] פרק ד' מהלכות תפילה, ועיין גם כן [[לקוטי תורה]] לרבנו הזקן פרשה תבא סוף ע"א בדף מג. - הרבי.}}.

תפריט ניווט