משתמש:קודש לנשיא הדור/פרד"ס: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 39: שורה 39:
ב[[קונטרס ענינה של תורת החסידות]] מבאר [[הרבי]] כי [[תורת החסידות]] היא הרובד החמישי, כנגד בחינת ה[[יחידה]], והוא פנימיותם של כל ארבע האחרים.
ב[[קונטרס ענינה של תורת החסידות]] מבאר [[הרבי]] כי [[תורת החסידות]] היא הרובד החמישי, כנגד בחינת ה[[יחידה]], והוא פנימיותם של כל ארבע האחרים.


בכמה מקומות בקבלה{{הערה|הקדמת עמק המלך דף ה' טור א: "פרדס"ן של חכמים, אשר הוא נוטריקון "פשט" "רמז" "דרש" "סוד" "נשמה", הם ה' דרכים, והדרך של הנשמה נכללת בהסוד עצמו". ודומה לכך בכתבי ה[[אריז"ל]], שער מאמרי רז"ל, על המשנה באבות פ"ו, א.}} ובחסידות{{הערה|[[דגל מחנה אפרים]] [[פרשת האזינו]] (על הפסוק "כי לא דבר רק הוא מכם"): "כמו שיש באדם חמש בחינות: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה, כן יש בתורה הקדושה גופי התורה ורוחניות התורה פרד"ס רזין סתימין . . ולכך כפי השתדלות ויגיעות האדם בתורה כך היא חיות הקדושה שממשיך לעצמו או נפש התורה או שאר בחינותיה".}} מופיעה גם-כן בחינה חמישית. הרב [[אסף חנוך פרומר]] מעלה השערה כי ייתכן וזהו המקור לדברי הרבי.
בכמה מקומות בקבלה{{הערה|שם=עמהמ|1=הקדמת [[עמק המלך]] דף ה' טור א: "פרדס"ן של חכמים, אשר הוא נוטריקון "פשט" "רמז" "דרש" "סוד" "נשמה", הם ה' דרכים, והדרך של הנשמה נכללת בהסוד עצמו". ודומה לכך בכתבי ה[[אריז"ל]], שער מאמרי רז"ל, על המשנה באבות פ"ו, א.}} ובחסידות{{הערה|[[דגל מחנה אפרים]] [[פרשת האזינו]] (על הפסוק "כי לא דבר רק הוא מכם"): "כמו שיש באדם חמש בחינות: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה, כן יש בתורה הקדושה גופי התורה ורוחניות התורה פרד"ס רזין סתימין . . ולכך כפי השתדלות ויגיעות האדם בתורה כך היא חיות הקדושה שממשיך לעצמו או נפש התורה או שאר בחינותיה".}} מופיעה גם-כן בחינה חמישית. הרב [[אסף חנוך פרומר]] מעלה השערה כי ייתכן וזהו המקור לדברי הרבי.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

תפריט ניווט