יצחק פייוויש גינזבורג: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 48: שורה 48:


===בית הספר לתורת הנפש===
===בית הספר לתורת הנפש===
בשיעוריו ובספריו מרבה להתעסק בהשפעתה של [[תורת החסידות]] על [[נפש]] האדם. במסגרת זו הוקם מוסד לימודים בשם "בית הספר לתורת הנפש" המתמקד ב[[פסיכולגיה]] יהודית. במוסד מועברים קורסים לגברים ונשים (בנפרד) בכל רחבי הארץ. מנהל בית הספר הוא הרב נעם שפירא.
בשיעוריו ובספריו מרבה להתעסק בהשפעתה של [[תורת החסידות]] על [[נפש]] האדם. במסגרת זו הוקם מוסד לימודים בשם 'בית הספר לתורת הנפש' (נקרא גם בשם 'מכללת תורת הנפש') המתמקד ב[[פסיכולגיה]] יהודית. במוסד מועברים קורסים לגברים ונשים (בנפרד) בכל רחבי הארץ. מנהל בית הספר הוא הרב נעם שפירא.


שיטת הטיפול במוסד מבוססת על הליך הנקרא: [[הכנעה הבדלה המתקה|'הכנעה', 'הבדלה', ו'המתקה']], הרב גינזבורג הוציא מערך טיפולי מתורה של הבעש"ט העוסקת בבירור ניצוצות שנפלו לקליפות ובהמתקת הגבורות בשרשם{{הערה|[[כתר שם טוב]] (הוצאת קה"ת) אות כ"ח.}}, ראשיתו של המהלך מוכנה 'הכנעה' והיא מנמיכה את התדמית העצמית של האדם, על ידי הנמכת התדמית ניתן ליצור 'הבדלה' מהבעיה ממנה הוא סובל, ומכך להגיע ל'המתקה' - מבט חיובי על הבעיה וראיית הצדדים הטובים הטמונים בה{{הערה|המהלך מוסבר רבות בשיעוריו של הרב גינזבורג, ובמיוחד בספר 'להפוך את החושך לאור, קבלה ופסיכולוגיה' בעריכת משה וישנבסקי.}}.
שיטת הטיפול במוסד מבוססת על תכנים מ[[ספר התניא]]{{הערה|עדותו של הרב נעם שפירא מנהל בית הספר במהלך שיעור בשם 'תורת הנפש - פסיכולוגיה יהודית: כן לקבל, לא להשלים / הרב נעם שפירא' דקה 2:59: "והספר הבסיסי שאנו מתבססים - מתייחסים אליו הוא הספר התניא".}} ועל הליך הנקרא: [[הכנעה הבדלה המתקה|'הכנעה', 'הבדלה', ו'המתקה']], הרב גינזבורג הוציא מערך טיפולי מתורה של הבעש"ט העוסקת בבירור ניצוצות שנפלו לקליפות ובהמתקת הגבורות בשרשם{{הערה|[[כתר שם טוב]] (הוצאת קה"ת) אות כ"ח.}}, ראשיתו של המהלך מוכנה 'הכנעה' והיא מנמיכה את התדמית העצמית של האדם, על ידי הנמכת התדמית ניתן ליצור 'הבדלה' מהבעיה ממנה הוא סובל, ומכך להגיע ל'המתקה' - מבט חיובי על הבעיה וראיית הצדדים הטובים הטמונים בה{{הערה|המהלך מוסבר רבות בשיעוריו של הרב גינזבורג, ובמיוחד בספר 'להפוך את החושך לאור, קבלה ופסיכולוגיה' בעריכת משה וישנבסקי, וב חלקים מהספר'אשא עיני'.}}.


דגש נוסף הניתן במוסד הוא מתן כלים לרכישת אמפתיה ואהבה בין המטפל למטופל.
דגש נוסף הניתן במוסד הוא מתן כלים לרכישת אמפתיה ואהבה בין המטפל למטופל.

תפריט ניווט