אברהם דריזין (מאיור): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה}}[[תמונה:אברהם דריזין.jpg|left|thumb|350px|הרב אברהם דרייזין]]
{{לעריכה}}[[תמונה:אברהם דריזין.jpg|left|thumb|350px|הרב אברהם דרייזין]]
הרב '''אברהם דריזין''' נולד בי’ [[חשוון]] בשנת [[תרס"א]], בעיירה [[מיור]] שברוסיה הלבנה, לאביו, הר"ר דובער ולאמו מרת יהודית. זקניו, אבי אביו ואבי אמו, היו [[חסידי חב"ד]]. במקומות רבים מוזכר שמו בשם "'''אברהם מאיור'''", כינוי זה ניתן לו שם העיירה בה נולד.
הרב '''אברהם דרייזין''' - מגדולי המשפיעים, ממנהלי ישיבות תומכי תמימים בברית המועצות ובארץ הקודש.
 
אחיו, יהודה לייב, חיים יצחק וחיה שרה - נרצחו בימי מלחמת העולם השניה, על ידי הנאצים ימ"ש יחד עם משפחותיהם.  


==ילדותו==  
==ילדותו==  
נולד בי’ [[חשוון]] בשנת [[תרס"א]], בעיירה [[מיור]] שברוסיה הלבנה, לאביו, הרב דובער ולאמו מרת יהודית. זקניו, אבי אביו ואבי אמו, היו [[חסידי חב"ד]]. כונה בשם "'''אברהם מאיור'''", כינוי זה ניתן לו על שם העיירה בה נולד.


ילדותו עברה בישוב מאיורי ישוב קטן מאד, שבעים משפחות יהודיות וגוי אחד, אפילו בית כנסת ‘[[מתנגדי]]’ לא היה בעיירה.
אחיו ואחיותיו, יהודה לייב, חיים יצחק וחיה שרה - נרצחו בימי מלחמת העולם השניה, על ידי הנאצים ימ"ש יחד עם משפחותיהם.  
 
בילדותו היו לו שלושה מלמדים: אחד שלימדו גמרא. בתו של השוחט שלימדה אותו תנ"ך, עברית, דקדוק וכתיבה. המורה השלישי היה גוי שלימד אותו רוסית ומתמטיקה.
 
כשמלאו לו שתים עשרה שנים נסע ללמוד בעיירה דרויא, עיירה סמוכה למיור. שם למד בחדר אצל מלמד שלימדו גמרא.
 
בגיל ארבע עשרה, כשסיים את לימודו בדרויא, התלבט לאיזו ישיבה לנסוע על מנת להמשיך את לימודיו, האם לישיבה ליטאית, או לישיבה החבדי"ת "[[תומכי תמימים]] שהייתה באותה עת ב[[ליובאוויטש]].
 
הרב של מיור אף על פי שהיה ‘מתנגד. במשך השנים התקרב לחב"ד, התפלל ב[[נוסח האר"י]], ונהג [[פורטל:מנהגי חב"ד|במנהגי חב”ד]]. אך בכל זאת נשאר מתנגד.  


הרב שהיה ידיד קרוב למשפחתו של ר' אברהם, וגם היה דואג לנערים שלמדו תורה, לכן הוא הציע לאביו שר' אברהם יסע ללמוד באחת הישיבות הליטאיות הגדולות שהיו אז בסלבודקה או בקובנה, שם היו ראשי ישיבות מפורסמים כמו [[ר' ’ברוך בער לייבוביץ]] ועוד.


להוריו היה קשה להחליט. הם היו אנשי ישוב קטן, והיו חסרי קשר עם ‘העולם הגדול, התקשו להחליט לאיזה ישיבה לשולחו, מחמת חוסר ידיעתם והשגתם במצב הישיבות באותה עת.  
ילדותו עברה בישוב מאיורי ישוב קטן מאד, שבעים משפחות יהודיות וגוי אחד, אפילו בית כנסת ‘[[מתנגדי]]’ לא היה בעיירה. היו לו שלושה מלמדים: אחד שלימדו גמרא. בתו של השוחט שלימדה אותו תנ"ך, עברית, דקדוק וכתיבה. המורה השלישי היה גוי שלימד אותו רוסית ומתמטיקה. כשמלאו לו שתים עשרה שנים נסע ללמוד בעיירה דרויא, עיירה סמוכה למיור. שם למד בחדר אצל מלמד שלימדו גמרא.


אחיו שהיה מבוגר ממנו, היה ירא שמים, אך לא למד בישיבה. הוא סיים גימנסיה רוסית ועסק במסחר. הוא היה מוכשר בצורה בלתי רגילה, ממש עילוי. יחד עם זאת היה בקי גם ב’הויות העולם’, והוא זה שהחליט שר' אברהם צריך לנסוע ל[[ליובאוויטש]].
בגיל ארבע עשרה, כשסיים את לימודו בדרויא, התלבט לאיזו ישיבה לנסוע על מנת להמשיך את לימודיו, האם לישיבה ליטאית, או לישיבה החבדי"ת "[[תומכי תמימים]] שהייתה באותה עת ב[[ליובאוויטש]]. הרב של מיור אף על פי שהיה ‘מתנגד. במשך השנים התקרב לחב"ד, התפלל ב[[נוסח האר"י]], ונהג [[פורטל:מנהגי חב"ד|במנהגי חב”ד]]. אך בכל זאת נשאר מתנגד. הרב שהיה ידיד קרוב למשפחתו של ר' אברהם, וגם היה דואג לנערים שלמדו תורה, לכן הוא הציע לאביו שר' אברהם יסע ללמוד באחת הישיבות הליטאיות הגדולות שהיו אז בסלבודקה או בקובנה, שם היו ראשי ישיבות מפורסמים כמו [[ר' ’ברוך בער לייבוביץ]] ועוד. להוריו היה קשה להחליט. הם היו אנשי ישוב קטן, והיו חסרי קשר עם ‘העולם הגדול, התקשו להחליט לאיזה ישיבה לשולחו, מחמת חוסר ידיעתם והשגתם במצב הישיבות באותה עת. אחיו שהיה מבוגר ממנו, היה ירא שמים, אך לא למד בישיבה. הוא סיים גימנסיה רוסית ועסק במסחר. הוא היה מוכשר בצורה בלתי רגילה, ממש עילוי. יחד עם זאת היה בקי גם ב’הויות העולם’, והוא זה שהחליט שר' אברהם צריך לנסוע ל[[ליובאוויטש]].


==בליובאוויטש==  
==בליובאוויטש==  
שורה 52: שורה 42:
==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
* [[אנשים חסידים היו]] מאת הרב [[יוסף יצחק קמינצקי]]
* [[אנשים חסידים היו]] מאת הרב [[יוסף יצחק קמינצקי]]
*[[תולדות חב"ד ברוסיה הסובייטית]]
* [[ימי תמימים]]


[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב|דרייזין אברהם]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב|דרייזין אברהם]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ|דרייזן אברהם]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ|דרייזן אברהם]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|דרייזין אברהם]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|דרייזין אברהם]]
1,637

עריכות

תפריט ניווט