כינור של ימות המשיח ועולם הבא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
{{ציטוט|תוכן=תניא, רבי יהודה אומר, כנור של מקדש של שבעת נימין היה, שנאמר (תהילים טז) שובע שמחות את פניך, אל תיקרי שובע אלא שבע, ושל ימות המשיח שמונה, שנאמר (שם, יב) למנצח על השמינית, על נימא שמינית|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי, מסכת ערכין, דף י"ג עמוד ב{{הערה|ועל דרך זה בתוספתא ערכין פרק ב' ה"ז. מדרש במדבר רבה טו, ח.}}}}
{{ציטוט|תוכן=תניא, רבי יהודה אומר, כנור של מקדש של שבעת נימין היה, שנאמר (תהילים טז) שובע שמחות את פניך, אל תיקרי שובע אלא שבע, ושל ימות המשיח שמונה, שנאמר (שם, יב) למנצח על השמינית, על נימא שמינית|מרכאות=כן|מקור=תלמוד בבלי, מסכת ערכין, דף י"ג עמוד ב{{הערה|ועל דרך זה בתוספתא ערכין פרק ב' ה"ז. מדרש במדבר רבה טו, ח.}}}}


הסיבה לכך שכנור בית המקדש עשוי משבעה נימין הוא השלימות של (ז' ימי) עולם,{{הערה|לקו"ת תזריע (כא,ד) }} שהבירור שלו ע"י "שבע כתות של צדיקים" (ע"י הז' מדות ואופנים בעבודת ה'){{הערה|באתי לגני תשכ"ט סי"ב, ומבאר שם שלכן מביא הצ"צ ענין הכנור בהמשך להז' כתות.}}, ולע"ל יהי' הוספת נימה שמיני אבל עדיין ישארו השבעה נימין שמקודם, להורות שהגילוי אלקות דלעתיד אף שיהיה למעלה מהעולם עדיין יתלבש בתוך העולם{{הערה|לקו"ש חי"ז שמיני שיחה א ס"ה.}}.
הסיבה לכך שכנור בית המקדש עשוי משבעה נימין היא השלימות של (ז' ימי) עולם,{{הערה|לקו"ת תזריע (כא,ד).}} שהבירור שלו ע"י "שבע כתות של צדיקים" (ע"י הז' מדות ואופנים בעבודת ה'){{הערה|באתי לגני תשכ"ט סי"ב, ומבאר שם שלכן מביא הצ"צ ענין הכנור בהמשך להז' כתות.}}, ולעתיד לבוא יוסיפו נימה שמינית אף ששבעת הנימין הקיימים יישארו, כדי לסמל ולהורות שגילוי האלקות המאיר בגאולה הוא אמנם נעלה מהעולם אך חודר ותלבש בתוך העולם{{הערה|לקו"ש חי"ז שמיני שיחה א ס"ה.}}.


המהרש"א{{הערה|ערכין שם. וכן כתב בילקוט מעם לועז תהילים יב, א.}} מבאר על דרך הפשט, שהוספת הנימה בכינור לע"ל היא על השמחה שתהיה לעתיד לבוא מביטול שיעבוד מלכויות.
המהרש"א{{הערה|ערכין שם. וכן כתב בילקוט מעם לועז תהילים יב, א.}} מבאר על דרך הפשט, שהוספת הנימה בכינור לע"ל היא על השמחה שתהיה לעתיד לבוא מביטול שיעבוד מלכויות.

תפריט ניווט