שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
==ענין השמות==
[[הקב"ה]] הוא פשוט בתכלית הפשיטות, ולא שייך כלל במהותו ו[[עצמותו]] ענין התוארים שנמצאו שכינו לו יתברך בתורה ובדברי הנביאים ובדברי חז"ל כמו חכם חסיד רחמן כו' וכיוצא בהן. כי [[עצמותו]] ומהותו של שה, ה[[חכמה]] שהיא המעלה הראשונה בנבראים היא אצל הנבראים נחשבת כעשיה השפלה גשמית לגבי מהותו ועצמותולגביו, וכל שכן בחית וודאי ששאר בחינות ה[[מידות]] , וכמאמר "לאו מכל אלין מדות איהו כלל".
ואף על פי כן יש מציאות ענין התוארים הללו שבאו בתנ"ך ובדחז"ל. דהיינו על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה במקום שאתה מוצא גדולתו כו' שם אתה מוצא ענותנותו שהוא יתברך משפיל את עצמו להיות מתלבש בעשר כלים דאצילות שהן בחינת [[חסד]] ו[[גבורה]] כו'. וג"ר חב"ד ואז שייך לקרותו בתוארים שנקרא חכם מצד התלבשותו בחכמה וכמאמר אליהו אנת חכים פירוש שמספר בענותנותו שמשפיל את עצמו להתלבש בבחינת כלי החכמה עם היות שהחכמה [[אין ערוך]] אליו כלל כנ"ל. וכן משפיל את עצמו להתלבש בבחינת חסד ונקרא אז הגדול או חסיד וזהו שהגדולה היא ענותנותו שעל ידי [[ענווה]] והשפלה שהשפיל את עצמו להתלבש במדת חסד אז דייקא שייך לקרותו גדול מה שאין כן מהו"ע מרומם מגדר זה כנ"ל.

תפריט ניווט