שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 102: שורה 102:
הרי רצון הצמח צדק היה שכל בניו יהיו בשווה, ושאדמו"ר המהר"ש והמהרי"ל ינהיגו את בית המדרש בשווה, אז על מה היה הבית דין שפסק לטובת אדמו"ר המהר"ש? ולמה המהרי"ל לא הנהיג את בית המדרש בליובאוויטש? שני שאלות חשובות בנושא. --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:24, 8 בפברואר 2024 (UTC)
הרי רצון הצמח צדק היה שכל בניו יהיו בשווה, ושאדמו"ר המהר"ש והמהרי"ל ינהיגו את בית המדרש בשווה, אז על מה היה הבית דין שפסק לטובת אדמו"ר המהר"ש? ולמה המהרי"ל לא הנהיג את בית המדרש בליובאוויטש? שני שאלות חשובות בנושא. --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:24, 8 בפברואר 2024 (UTC)
:מכיוון שהתוצאה בשטח הייתה שלאחר הסתלקות הרבי הצ"צ - בעיירה ליובאוויטש היה טרור אלימות ואנרכיה (טרור אמיתי, לא כמו בסמכי"ם {{קריצה}} וד"ל...) בין החסידים בעקבות זיוף אדיר של פתקים שנכתבו כביכול בשם הצ"צ בו הוא כביכול כותב כל פעם על בן אחר שהוא זה שיחליף אותו בהנהגה, נוצר מצב כו"כ קטסטרופלי שהיו מוכרחים להקים בית דין שידון בעניין האם באמת יש ממש בטענות האלו. התוצאה הייתה כמובא בערך שרצון הצ"צ היה שאדמו"ר המהר"ש ימשיך את השושלת - והשאר היסטוריה... (קטעים אלה צנזרתי ולא הוספתי לערך... זה גם הסיבה שהמהרי"ל נסע לקאפסוט ולא נשאר בליובאוויטש כמו הרחש"ז והמהרי"ן שבתחילה נשארו בליובאוויטש בתור אדמו"רים ורק לאחר מכן עברו לליאדי וניעז'ין, הוא ראה שהשארותו בליובאוויטש מביאה לידי אלימות פיזית והתנכלויות רבות בין הניצים השונים, אחד התיאורים ביומנים שנכתבו אז היה בערך {{ציטוטון|ליובאוויטש הייתה כמרחקה}} במובן הכי שלילי של העניין, בתור אהבת ישראל אמיתיים הוא נסע לקאפוסט - גם זה בניגון לרצונו כמובא בערך). [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 01:47, 9 בפברואר 2024 (UTC)
:מכיוון שהתוצאה בשטח הייתה שלאחר הסתלקות הרבי הצ"צ - בעיירה ליובאוויטש היה טרור אלימות ואנרכיה (טרור אמיתי, לא כמו בסמכי"ם {{קריצה}} וד"ל...) בין החסידים בעקבות זיוף אדיר של פתקים שנכתבו כביכול בשם הצ"צ בו הוא כביכול כותב כל פעם על בן אחר שהוא זה שיחליף אותו בהנהגה, נוצר מצב כו"כ קטסטרופלי שהיו מוכרחים להקים בית דין שידון בעניין האם באמת יש ממש בטענות האלו. התוצאה הייתה כמובא בערך שרצון הצ"צ היה שאדמו"ר המהר"ש ימשיך את השושלת - והשאר היסטוריה... (קטעים אלה צנזרתי ולא הוספתי לערך... זה גם הסיבה שהמהרי"ל נסע לקאפסוט ולא נשאר בליובאוויטש כמו הרחש"ז והמהרי"ן שבתחילה נשארו בליובאוויטש בתור אדמו"רים ורק לאחר מכן עברו לליאדי וניעז'ין, הוא ראה שהשארותו בליובאוויטש מביאה לידי אלימות פיזית והתנכלויות רבות בין הניצים השונים, אחד התיאורים ביומנים שנכתבו אז היה בערך {{ציטוטון|ליובאוויטש הייתה כמרחקה}} במובן הכי שלילי של העניין, בתור אהבת ישראל אמיתיים הוא נסע לקאפוסט - גם זה בניגון לרצונו כמובא בערך). [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 01:47, 9 בפברואר 2024 (UTC)
::וכמובן, אני לא חושב שצריך לכתוב את זה בערך, התיאורים מהמצב ששר בליובאוויטש בזמן הזה לא נעימים בלשון המעטה... [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=אינדיגו|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] 01:54, 9 בפברואר 2024 (UTC)
12,904

עריכות