לימוד האותיות והנקודות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 23: שורה 23:
ודבר זה בא לידי ביטוי גם בהברת הנקודות בפשטות, כאשר ילד קטן מבטא את הנקודות בפיו: תנועה גדולה היא ארוכה יותר, ותנועה קטנה, קצרה יותר. ולכן תנועה גדולה היא "מלך" ותנועה קטנה "עבד".{{הערה|כשם ש"מלך" הוא גדול מ"עבד", ויתרה מזו, שהעבד מקבל את סמכותו מהמלך, וכן הוא בנוגע לנקודות שתנועה גדולה היא גדולה יותר מתנועה קטנה, והתנועה הקטנה באה מהתנועה הגדולה.}}
ודבר זה בא לידי ביטוי גם בהברת הנקודות בפשטות, כאשר ילד קטן מבטא את הנקודות בפיו: תנועה גדולה היא ארוכה יותר, ותנועה קטנה, קצרה יותר. ולכן תנועה גדולה היא "מלך" ותנועה קטנה "עבד".{{הערה|כשם ש"מלך" הוא גדול מ"עבד", ויתרה מזו, שהעבד מקבל את סמכותו מהמלך, וכן הוא בנוגע לנקודות שתנועה גדולה היא גדולה יותר מתנועה קטנה, והתנועה הקטנה באה מהתנועה הגדולה.}}


כששאלו אנשי [[קה"ת]] את הרבי אחרי השיחה האם יש לשנות את סדר הנקודות שנדפס בסידור בהתאם לשיחת הרבי, הרבי שלל זאת{{הערה|{{מקור}}}}.
אף שיוצא שהסדר בסידור צריך להיות שונה ומקומו של השוו"א הוא אחרי כל הנקודות, הרבי שלל שינוי בפועל בסדר הנקודות בסידור{{הערה|[[סידור תהילת ה'#סדר הניקוד|סידור תהילת ה']].}}.


==החשיבות בלימוד השיטה המסורתית==
==החשיבות בלימוד השיטה המסורתית==

תפריט ניווט