לימוד האותיות והנקודות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 22: שורה 22:
בהמשך השיחה מסביר הרבי{{הערה|[[תורת מנחם - התוועדויות]], תשמ"ב '''[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=59219&st=&pgnum=386 ח"ד]''', עמ' 2122.}} שהנקודות מתחלקות לתנועות גדולות ותנועות קטנות,{{הערה|ומביא הרבי מ'''תקוני זהר''', שם, קל"ה ב, ובכמה מקומות, שיש חמש תנועות גדולות וסימנך: "פּתּוּחֵי חוֹתָם", כלומר, שחמש הנקודות שבתיבות אלו – חיריק, שורק, צירה, חולם וקמץ – הן תנועות גדולות, ושאר הנקודות הן תנועות קטנות.}} ותנועות גדולות נקראות "[[מלך|מלכים]]", ותנועות קטנות "[[עבד (תואר)|עבדים]]" (של המלכים), ולכן תנועות גדולות קודמות לתנועות קטנות, כשם שלעולם קודם ה"מלך" ל"עבד".
בהמשך השיחה מסביר הרבי{{הערה|[[תורת מנחם - התוועדויות]], תשמ"ב '''[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=59219&st=&pgnum=386 ח"ד]''', עמ' 2122.}} שהנקודות מתחלקות לתנועות גדולות ותנועות קטנות,{{הערה|ומביא הרבי מ'''תקוני זהר''', שם, קל"ה ב, ובכמה מקומות, שיש חמש תנועות גדולות וסימנך: "פּתּוּחֵי חוֹתָם", כלומר, שחמש הנקודות שבתיבות אלו – חיריק, שורק, צירה, חולם וקמץ – הן תנועות גדולות, ושאר הנקודות הן תנועות קטנות.}} ותנועות גדולות נקראות "[[מלך|מלכים]]", ותנועות קטנות "[[עבד (תואר)|עבדים]]" (של המלכים), ולכן תנועות גדולות קודמות לתנועות קטנות, כשם שלעולם קודם ה"מלך" ל"עבד".
ודבר זה בא לידי ביטוי גם בהברת הנקודות בפשטות, כאשר ילד קטן מבטא את הנקודות בפיו: תנועה גדולה היא ארוכה יותר, ותנועה קטנה, קצרה יותר. ולכן תנועה גדולה היא "מלך" ותנועה קטנה "עבד".{{הערה|כשם ש"מלך" הוא גדול מ"עבד", ויתרה מזו, שהעבד מקבל את סמכותו מהמלך, וכן הוא בנוגע לנקודות שתנועה גדולה היא גדולה יותר מתנועה קטנה, והתנועה הקטנה באה מהתנועה הגדולה.}}
ודבר זה בא לידי ביטוי גם בהברת הנקודות בפשטות, כאשר ילד קטן מבטא את הנקודות בפיו: תנועה גדולה היא ארוכה יותר, ותנועה קטנה, קצרה יותר. ולכן תנועה גדולה היא "מלך" ותנועה קטנה "עבד".{{הערה|כשם ש"מלך" הוא גדול מ"עבד", ויתרה מזו, שהעבד מקבל את סמכותו מהמלך, וכן הוא בנוגע לנקודות שתנועה גדולה היא גדולה יותר מתנועה קטנה, והתנועה הקטנה באה מהתנועה הגדולה.}}
כששאלו אנשי [[קה"ת]] את הרבי אחרי השיחה האם יש לשנות את סדר הנקודות שנדפס בסידור בהתאם לשיחת הרבי, הרבי שלל זאת{{הערה|{{מקור}}}}.


==החשיבות בלימוד השיטה המסורתית==
==החשיבות בלימוד השיטה המסורתית==

תפריט ניווט