מצבה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 3 בתים ,  6 פברואר
מ
←‏בהיסטוריה היהודית: הגהה הרב הרטמן מבית שמש חקר ואמר שהמקור של תנצבה עם נקודות הוא מהנוצרים
אין תקציר עריכה
מ (←‏בהיסטוריה היהודית: הגהה הרב הרטמן מבית שמש חקר ואמר שהמקור של תנצבה עם נקודות הוא מהנוצרים)
שורה 8: שורה 8:
במנהגי ישראל ישנם מנהגים רבים לגבי זמן הקמת המצבות, אופן הנחתם על גבי הקבר{{הערה|דבר שככל הנראה הושפע מאופן הקבורה שהיה נהוג במדינות בהן התגוררו, כשבאירופה בדרך כולל מונחת המצבה בצורה אנכית, ובמדינות שהיו נתונות תחת השפעת האיסלאם, היה נהוג בקהילות היהודיות שפעלו בהן להניח את המצבה בצורה אופקית.}}.
במנהגי ישראל ישנם מנהגים רבים לגבי זמן הקמת המצבות, אופן הנחתם על גבי הקבר{{הערה|דבר שככל הנראה הושפע מאופן הקבורה שהיה נהוג במדינות בהן התגוררו, כשבאירופה בדרך כולל מונחת המצבה בצורה אנכית, ובמדינות שהיו נתונות תחת השפעת האיסלאם, היה נהוג בקהילות היהודיות שפעלו בהן להניח את המצבה בצורה אופקית.}}.


בנוגע לפרטים המופיעים על גבי המצבה, משתנה הדבר באופן מובהק בין החוגים השונים, אך ברוב החוגים נהוג לציין בראש המצבה את הכיתוב פ.נ. (פה נטמן), את שם הנפטר שם הוריו ושם משפחתו, תאריך הפטירה, והאותיות ת.נ.צ.ב.ה היוצרות יחד את [[ראשי תיבות|ראשי התיבות]] "תהא נשמתו (נשמתה) צרורה בצרור החיים"{{הערה|על יסוד לשון הפסוק בדברי [[אביגיל]] ל[[דוד]], שמואל א' כה, כט.}}.
בנוגע לפרטים המופיעים על גבי המצבה, משתנה הדבר באופן מובהק בין החוגים השונים, אך ברוב החוגים נהוג לציין בראש המצבה את הכיתוב פ.נ. (פה נטמן), את שם הנפטר שם הוריו ושם משפחתו, תאריך הפטירה, והאותיות תנצב"ה היוצרות יחד את [[ראשי תיבות|ראשי התיבות]] "תהא נשמתו (נשמתה) צרורה בצרור החיים"{{הערה|על יסוד לשון הפסוק בדברי [[אביגיל]] ל[[דוד]], שמואל א' כה, כט.}}.


==במשנת רבותינו נשיאינו==
==במשנת רבותינו נשיאינו==

תפריט ניווט