אהרון דוב הלפרין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "שמאל|ממוזער|250px|" ב־"שמאל|ממוזער|"
מ (החלפת טקסט – "שמאל|ממוזער|250px|" ב־"שמאל|ממוזער|")
(15 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:אהרון דב הלפרין.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב הלפרין]]
{{מפנה|אהרון הלפרין}}
הרב '''אהרן דב הלפרין''' (יליד שנת [[תשי"ד]], 1954) הוא מו"ל ועורך ראשי של [[שבועון כפר חב"ד]] מאז הקמתו, ואחד מהכותבים הפובליציסטים הבולטים בחב"ד. בעבר, כיהן כ[[מלמד]] ב[[תלמוד תורה]] ב[[כפר חב"ד]].
[[קובץ:אהרון דב הלפרין.jpg|שמאל|ממוזער|הרב הלפרין]]
הרב '''אהרן דב הלפרין''' (יליד שנת [[תשי"ד]], 1954) הוא המוציא־לאור והעורך הראשי של [[שבועון כפר חב"ד]] מאז הקמתו, ואחד מהעיתונאים הפובליציסטים הבולטים ב[[חב]]. בעבר, כיהן כ[[מלמד תינוקות|מלמד]] ב[[תלמוד תורה]] ב[[כפר חב"ד]].


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[ירושלים]] ב[[כ"ז כסלו]] [[תשי"ד]], לאביו הרב [[שמשון לייב הלפרין]] בנו של הרב [[חנניה יוסף הלפרין]], צאצא רבי [[שניאור זלמן מליאדי]], בעל ה[[תניא]] וה[[שולחן ערוך]], מייסד חסידות [[חב"ד]], ולאמו מרים, בתו של הרב יצחק דוד שאג-צוובנר.  
נולד ב[[ירושלים]] ב[[כ"ז כסלו]] [[תשי"ד]], לאביו הרב [[שמשון לייב הלפרין]] בנו של הרב [[חנניה יוסף הלפרין]], צאצא של רבי [[שניאור זלמן מליאדי]], בעל ה[[תניא]] וה[[שולחן ערוך]], מייסד חסידות [[חב"ד]], ולאמו מרים, בתו של הרב יצחק דוד שאג-צוובנר.  


בצעירותו למד בישיבת קול תורה בירושלים, שם השתתף בשיעורי [[ספר התניא]] שהתקיימו בשיתוף עם הרב [[שבתי סלבטיצקי]] ותלמידים נבחרים נוספים. את הלהט, החמימות, וההתקשרות האמיצה, קיבל מדודו, אחי אביו, הרב [[שמואל אלעזר היילפרין]], ראש [[ישיבת תורת אמת]] (חב"ד) ורב שכונת בית ישראל בירושלים, והחל ללמוד תניא ומאמרי חסידות.
בצעירותו למד בישיבת קול תורה בירושלים, שם השתתף בשיעורי [[ספר התניא]] שהתקיימו בשיתוף עם הרב [[שבתי סלבטיצקי]] ותלמידים נבחרים נוספים. את הלהט וההתקשרות קיבל מדודו, אחי אביו, הרב [[שמואל אלעזר היילפרין]], ראש [[ישיבת תורת אמת]] ורב שכונת בית ישראל בירושלים, והחל ללמוד תניא ומאמרי חסידות.


באמצע שנת [[תש"ל]] עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד בהשתדלותו של הרב [[יוסף צבי סגל]], ראש כולל צמח צדק, ב[[פורים]] תש"ל הגיע לראשונה לישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] שם השתתף ב[[התוועדות]] של ה[[משפיע]] הרב [[שלמה חיים קסלמן]], ובעקבותיה עבר ללמוד בישיבה. לקראת [[חודש ניסן]] [[תשל"ג]] נסע לשנת [[קבוצה]] ב[[ישיבת תומכי תמימים המרכזית]] בחצר הרבי ב-[[770]], ונשאר ללמוד שם שנה שלימה עד ל[[חודש ניסן]] [[תשל"ד]].
באמצע שנת [[תש"ל]] עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד בהשתדלותו של הרב [[יוסף צבי סגל]], ראש כולל צמח צדק, ב[[פורים]] תש"ל הגיע לראשונה לישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] שם השתתף ב[[התוועדות]] של ה[[משפיע]] הרב [[שלמה חיים קסלמן]], ובעקבותיה עבר ללמוד בישיבה. לקראת [[חודש ניסן]] [[תשל"ג]] נסע לשנת [[קבוצה]] ב[[ישיבת תומכי תמימים המרכזית]] בחצר הרבי ב-[[770]], ונשאר ללמוד שם שנה שלימה עד ל[[חודש ניסן]] [[תשל"ד]].
שורה 11: שורה 12:
עם סיום מסלול לימודיו, [[נישואין|נשא]] את רעייתו חיה ברכה הלפרין בת הרב [[זושא ריבקין]], ועבר לגור ב[[כפר חב"ד]].
עם סיום מסלול לימודיו, [[נישואין|נשא]] את רעייתו חיה ברכה הלפרין בת הרב [[זושא ריבקין]], ועבר לגור ב[[כפר חב"ד]].


לאחר נישואיו שימש כ[[מלמד]] ב[[תלמוד תורה אהלי תורה כפר חב"ד]].  
לאחר נישואיו שימש כ[[מלמד תינוקות|מלמד]] ב[[תלמוד תורה אהלי תורה כפר חב"ד]].  


שימש בעבר כחבר ב[[הועד למען שלימות העם|'ועד למען שלימות העם']] ובין השנים תשמ"ד-תשמ"ז (1984-1987) השתתף בעריכת העלון [[שלימות (גיליון)|"שלימות"]] של הוועד הנ"ל.
שימש בעבר כחבר ב[[הועד למען שלימות העם|'ועד למען שלימות העם']] ובין השנים תשמ"ד-תשמ"ז (1984-1987) השתתף בעריכת העלון [[שלימות (גיליון)|"שלימות"]] של הוועד הנ"ל.


==מו"ל ועורך כפר חב"ד==
==מו"ל ועורך כפר חב"ד==
בעקבות התקפות ה[[מתנגד]]ים על [[תהלוכת ל"ג בעומר|תהלוכות ל"ג בעמר]] בשנת [[תש"מ]] הקים בכפר חב"ד יחד עם ר' יצחק מאיר סוסובר, את [[שבועון כפר חב"ד|עיתון כפר חב"ד]], כדו-שבועון פנימי לאנ"ש של היישוב [[כפר חב"ד]] והגליון הראשון יצא לאור ב[[ו' תמוז]] [[תש"מ]].
בעקבות התקפות ה[[מתנגד]]ים על [[תהלוכת ל"ג בעומר|תהלוכות ל"ג בעומר]] בשנת [[תש"מ]] הקים בכפר חב"ד יחד עם ר' יצחק מאיר סוסובר, את [[שבועון כפר חב"ד|עיתון כפר חב"ד]], כדו-שבועון פנימי לאנ"ש של היישוב [[כפר חב"ד]] והגליון הראשון יצא לאור ב[[ו' תמוז]] [[תש"מ]].


מטרת הקמת העיתון, מוסברת בדבר המערכת לגיליון הראשון:
מטרת הקמת העיתון, מוסברת בדבר המערכת לגיליון הראשון:
לשמש כצינור להעברת מידע מהנשמע בכפר חב"ד, בימה להחלפת דיעות בקשר לפיתוח הגשמי של הכפר ולשגשוג הרוחני:
לשמש כצינור להעברת מידע מהנשמע בכפר חב"ד, בימה להחלפת דיעות בקשר לפיתוח הגשמי של הכפר ולשגשוג הרוחני:
   
   
"זה זמן רב מורגש בכפר חסרונו של איזשהו 'עתון' פנימי, אשר מתפקידו לשמש הן כצינור להעברת מידע על כל הנעשה ונשמע בכפרנו, שבעזרת ה', התרחב והתפתח בממדים ניכרים בשנים האחרונות.
{{ציטוטון|זה זמן רב מורגש בכפר חסרונו של איזשהו 'עתון' פנימי, אשר מתפקידו לשמש הן כצינור להעברת מידע על כל הנעשה ונשמע בכפרנו, שבעזרת ה', התרחב והתפתח בממדים ניכרים בשנים האחרונות.


והן כדי שישמש 'בימה' להחלפת דעות ורעיונות הקשורים לפיתוח ה'גשמי' של הכפר, וכמובן בכל מה שקשור לפיתוח ושגשוגו הרוחני של הכפר ותושביו.
והן כדי שישמש 'בימה' להחלפת דעות ורעיונות הקשורים לפיתוח ה'גשמי' של הכפר, וכמובן בכל מה שקשור לפיתוח ושגשוגו הרוחני של הכפר ותושביו.


מסיבות אלו החלטנו – קבוצת אברכים – להוציא 'דו שבועון' בלתי תלוי, שישתדל – בעזרתכם כמובן – להשיג מטרות אלו" {{הערה| כפר חב"ד גיליון 1 עמוד 2.}}
מסיבות אלו החלטנו – קבוצת אברכים – להוציא 'דו שבועון' בלתי תלוי, שישתדל – בעזרתכם כמובן – להשיג מטרות אלו}} {{הערה| כפר חב"ד גיליון 1 עמוד 2.}}


[[קובץ:הלפרין אד.jpg|שמאל|ממוזער|250px|]]  
[[קובץ:הלפרין אד.jpg|שמאל|ממוזער|]]  
נודע בשנים הבאות בשל כתיבתו במאבק לתיקון חוק "מיהו יהודי" ובמאבק נגד מסירת שטחים מארץ ישראל לערבים. כמו כן, הגן על כבוד הרבי וחסידוּת חב"ד במאמריו בעיתון "כפר חב"ד", ובלט בכתיבתו החדה והשנונה בה הגיב כלפי פרסומים מחוצפים שהופיעו נגד חב"ד בעיתוני הליטאים ובבטאוני סאטמר.
נודע בשנים הבאות בשל כתיבתו במאבק לתיקון חוק "מיהו יהודי" ובמאבק נגד מסירת שטחים מארץ ישראל לערבים. כמו כן, הגן על כבוד הרבי וחסידוּת חב"ד במאמריו בעיתון "כפר חב"ד", ובלט בכתיבתו החדה והשנונה בה הגיב כלפי פרסומים מחוצפים שהופיעו נגד חב"ד בעיתוני הליטאים ובבטאוני סאטמר.


שורה 35: שורה 36:


==ביקורת==
==ביקורת==
במהלך השנים ספג ביקורת נוקבת מאת עמיתים חב"דיים שטענו כי הוא אינו מדייק בסיפורים הנכתבים על ידו, והוא מרשה לעצמו לשנות ולעוות אותם על מנת להלהיב את הקוראים. בראש המבקרים עמד הרב [[יהושע מונדשיין]], שנהג מעת לעת לפרסם טורים נוקבים נגד הסיפורים המתפרסמים על ידו.
במהלך השנים ספג ביקורת נוקבת מאת עמיתים חב"דיים שטענו כי הוא אינו מדייק בסיפורים הנכתבים על ידו, והוא מרשה לעצמו לשנות ולעוות אותם על מנת להלהיב את הקוראים. בראש המבקרים עמד הרב [[יהושע מונדשיין]], שנהג מעת לעת לפרסם טורים נוקבים נגד הסיפורים המתפרסמים על ידו.{{מקור}}


בשנת [[תשע"ג]] ההתפלמסות עלתה שלב, כאשר הרב הלפרין הגיב לטענות שהושמעו נגדו{{הערה|1=אחד הטורים שפירסם: [http://www.col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%93_%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%9B%D7%99%D7%97%D7%9D_%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%9A_%D7%A2%D7%9C_%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%9D_%D7%90%D7%94%D7%A8%D7%9F%D7%93%D7%91_%D7%94%D7%9C%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9F_72860.html להשכיחם תורתך: על מחקרים וגלגוליהם] {{COL}}}}, והמבקרים לא קיבלו את דבריו.
בשנת [[תשע"ג]] ההתפלמסות עלתה שלב, כאשר הרב הלפרין הגיב לטענות שהושמעו נגדו{{הערה|1=אחד הטורים שפירסם: [http://www.col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%D7%93_%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%9B%D7%99%D7%97%D7%9D_%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%9A_%D7%A2%D7%9C_%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%9D_%D7%90%D7%94%D7%A8%D7%9F%D7%93%D7%91_%D7%94%D7%9C%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9F_72860.html להשכיחם תורתך: על מחקרים וגלגוליהם] {{COL}}}}, והמבקרים לא קיבלו את דבריו.
שורה 70: שורה 71:
[[קטגוריה:קבוצה תשל"ג]]
[[קטגוריה:קבוצה תשל"ג]]
[[קטגוריה:בוגרי ישיבת קול תורה]]
[[קטגוריה:בוגרי ישיבת קול תורה]]
[[קטגוריה:משפחת הבלין]]{{הבהרה}}
[[קטגוריה:משפחת הלפרין]]
[[קטגוריה:משפחת הלפרין]]
[[קטגוריה:אישים שנולדו בשנת תשי"ד]]
[[קטגוריה:אישים שנולדו בשנת תשי"ד]]
[[קטגוריה:צאצאי אדמו"ר הזקן]]
[[קטגוריה:צאצאי אדמו"ר הזקן]]
[[קטגוריה:צוות תלמוד תורה חיידר אידיש]]
[[קטגוריה:צוות תלמוד תורה חיידר אידיש]]

תפריט ניווט