שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 13 בתים ,  17:09, 18 באפריל 2010
==התקרבותו לחב”ד==
מקום משכנו ב[[שנחאי]] היה בסמיכות לישיבת [[תומכי תמימים שנחאי|תומכי תמימים]], ועם הזמן התיידד עם תלמידי התמימים, אהב אותם וכיבדם, והם גם-כן החזירו לו אהבה. כשהדפיסו שם את [[ספר התניא]], נתנו לו התלמידים עותק והתחיל מאז להתעניין יותר ויותר בחסידות חב”ד ב[[חסידות חב"ד]] ולהוקיר את דרכה. הלימוד וההתעמקות בספר ב[[ספר התניא ]] עשה את שלו, ולאט לאט נטה לבו יותר ויותר לדרך חסידות חב”ד והתרחק יותר ויותר מדרך המוסר.
עיקר התקרבותו לחב”ד היה בבואו לארצה”ב, על ידי כ”ק [[אדמו"ר הריי"צ]] נ”ע, ועוד יותר על ידי כ”ק אדמו”ר מלך המשיח, ובהשפעת גיסו הר”ר חמ”א חודקוב ז”ל עליו.
בשנת [[תש”ז]] קיבל מגיסו הרחמ”א חודקוב “אפידעיוויד” (הבטחת מוסד תורני בארה”ב בארה"ב שמקבל עליו האחריות לפרנסתם) מישיבת תות”ל נ.י., וכך קיבל אשרת כניסה לארצות הברית.
כאשר הגיע לארה”ב התגורר במחיצת גיסו הרחמ”א חודקוב והתפעל מאוד מאישיותו. בהכנסו ליחידות אצל כ”ק אדמו”ר מהוריי”צ נ”ע אמר בהתפעלות להרבי על גיסו: “הנני רואה לראשונה יהודי שכל-כולו לשם שמים”. ענהו הריי”צ הריי"צ נ”ע: “יש חב”ד חג”ת ונהי”מ, ישנם כאלו שהם שלמים רק בחב”ד אבל לא בחג”ת ונהי”ם, וישנם כאלו שהם שלמים בחג”ת אבל לא בחב”ד ונהי”ם, וישנם כאלו שהם שלמים רק בנהי”מ (במעשיהם) , אבל לא בחב”ד וחג”ת, אבל הוא - הרב חודקוב - שלם בכל!”.
כשראה את השלימות שאפשר להשיג על ידי חסידות חב”ד, התקרב יותר ויותר לליובאוויטש ולכ”ק אדמו”ר מלך המשיח. בהשפעת גיסו (הרב חודקוב), שלח את בניו ללמוד בישיבת ב[[ישיבת תומכי תמימים ]] ואת בנותיו לבית ל[[בית רבקה]], והיה בא לכל התוועדויותיו של הרבי ביומי דפגרא ובחגים, כולל הליכה רגלית בחגים מאיסט ניו-יורק ומאוחר יותר מבורו מ[[בורו פארק]].
==מקושר וחסיד==
39,916

עריכות

תפריט ניווט