שיעורים בספר התניא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוספת פרטים ועריכה לשונית
(הוספת פרטים ועריכה לשונית)
שורה 7: שורה 7:


==היסטוריה==
==היסטוריה==
במוצאי שבת פרשת יתרו תש"כ{{הערה| [[מענדי קורטס]], ריאיון עם הרב לוי וינברג, [[שבועון כפר חב"ד]], גיליון 2036}} החל הרב [[יוסף ויינברג]] במסירת שיעורים בספר ה[[תניא]] ו[[שיחה|שיחותיו]] הקדושות של [[הרבי]] מעל גלי ה[[רדיו]] מידי [[מוצאי שבת]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52749 [[התוועדות]] לציון 50 שנה לשיעורי [[תניא]] ברדיו] {{אינפו}}}}, פעולה שהועתקה מפעולות צעירי חב"ד בארץ הקודש, שם נמסרו השיעורים על ידי המשפיע הרב [[נחום גולדשמיד]] וזכו להצלחה רבה בהפצת מעיינות החסידות.
במוצאי שבת פרשת יתרו תש"כ{{הערה| [[מענדי קורטס]], ריאיון עם הרב לוי וינברג, [[שבועון כפר חב"ד]], גיליון 2036}} החל הרב [[יוסף ויינברג]] במסירת שיעורים בספר ה[[תניא]] ו[[שיחה|שיחותיו]] הקדושות של [[הרבי]] מעל גלי ה[[רדיו]] מידי [[מוצאי שבת]]{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52749 [[התוועדות]] לציון 50 שנה לשיעורי [[תניא]] ברדיו] {{אינפו}}}} - פעולה שהועתקה מפעולות צעירי חב"ד בארץ הקודש, שם נמסרו השיעורים על ידי המשפיע הרב [[נחום גולדשמיד]] וזכו להצלחה רבה בהפצת מעיינות החסידות.


הרבי היה מעורב רבות במסירת השיעור, כאשר לפני כל שיעור היה נוהג למסור לרבי על גבי דפים את תוכן השיעור, והרבי היה מגיה את תוכנם ומחזיר לו אותם. כמו כן היה מאזין הרבי לשיעור מידי מוצאי שבת.
הרבי היה מעורב רבות במסירת השיעור, כאשר לפני כל שיעור היה נוהג למסור לרבי על גבי דפים את תוכן השיעור, והרבי היה מגיה את תוכנם ומחזיר לו אותם. כמו כן היה מאזין הרבי לשיעור מידי מוצאי שבת. בהגהת השיעור לפרק א' התווה הרבי את סגנון השיעורים כשמחק ביאור שלם שהכין הרב ווינברג וכתב: "יבלבל המתחילים שהם העיקר בהשיעור"{{הערה| [[מענדי קורטס]], ריאיון עם הרב לוי וינברג, [[שבועון כפר חב"ד]], גיליון 2036}}.


דפי אלו היוו את הבסיס לעריכת הספרים שנדפסו לימים בארבעה כרכים תחת השם "[[שיעורים בספר התניא]]", ומאוחר יותר אף תורגמו מאידיש ל[[עברית]] ונדפסו תחת [[סניף קה"ת כפר חב"ד]].
דפי אלו היוו את הבסיס לעריכת הספרים שנדפסו לימים בארבעה כרכים תחת השם "[[שיעורים בספר התניא]]", ומאוחר יותר אף תורגמו מאידיש ל[[עברית]] ונדפסו תחת [[סניף קה"ת כפר חב"ד]], וכן תורגמו לאנגלית בידי בנו של הרב וינברג, הרב שלום בער.


מלבד ההגהות על שיעוריו, זכה שהרבי ידריך אותו בפרטים נוספים במסירת השיעור{{הערה|כך לדוגמא הורה לו הרבי בשיעור שהתקיים ב[[ליל ניטל]] שבמקום למסור שיעור בספר התניא, יספר [[סיפורי חסידים]].}}.
מלבד ההגהות על שיעוריו, זכה שהרבי ידריך אותו בפרטים נוספים במסירת השיעור{{הערה|כך לדוגמא הורה לו הרבי בשיעור שהתקיים ב[[ליל ניטל]] שבמקום למסור שיעור בספר התניא, יספר [[סיפורי חסידים]].}}.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט