דובער דוברבסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הרב '''(שלום{{הערה|כך נזכר שמו בקובץ ליובאוויטש גליון י"ד עמוד 78.}}) דובער (בערל) דוברבסקי''' (יליד שנת [[תר"צ]], 1930), הוא מזקני חסידי חב"ד בעולם, תושב [[קראון הייטס]], ומבעלי מאפיית המצות 'ליובאוויטש מצה' בקראון הייטס, בה אפו את המצות עבור הרבי ועבור המצות שמחלק הרבי לחסידים נבחרים בימים הסמוכים לחג הפסח.
הרב '''(שלום{{הערה|כך נזכר שמו בקובץ ליובאוויטש גליון י"ד עמוד 78.}}) דובער (בערל) דוברבסקי''' (יליד שנת [[תר"צ]], 1930), הוא מזקני חסידי חב"ד בעולם, תושב [[קראון הייטס]], ומבעלי מאפיית המצות 'ליובאוויטש מצה' בקראון הייטס, בה אפו את המצות עבור הרבי ועבור המצות שמחלק הרבי לחסידים בימים הסמוכים לחג הפסח.


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד בשנת [[תר"צ]] בברית המועצות. סבו היה הרב [[משה חיים דוברבסקי]].
נולד בשנת [[תר"צ]] ב[[ברית המועצות]]. סבו היה הרב [[משה חיים דוברבסקי]].


כילד צעיר, זכה לראות את אביו של הרבי, הגאון המקובל ר' [[לוי יצחק שניאורסון]].
כילד צעיר, זכה לראות את אביו של הרבי, הגאון המקובל הרב ר' [[לוי יצחק שניאורסון]].


לאחר סיום [[מלחמת העולם השניה]] יצא עם משפחתו את גבולות רוסיה ב[[יציאת רוסיה תש"ו|בריחה הידועה]], ונכנס ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]]{{הערה|בתמונה שהתפרסמה בשער גליון 'התמים בית משיח' (טו) משנת תש"י, עומד בשורה השניה שני מימין.}}. בזמן לימודיו בישיבה, חדרו בפנימיה היה סמוך לחדר בה התגורר המשפיע ר' [[ניסן נמנוב]] עם משפחתו, ובזכות זה זכה להאזין כיצד ר' ניסן אומר תהילים בהשתפכות הנפש בשעות הלילה הקטנות{{הערה|תשורה מוסקוביץ תשע"ג, עמוד 27.}}.
לאחר סיום [[מלחמת העולם השניה]] יצא עם משפחתו את גבולות רוסיה ב[[יציאת רוסיה תש"ו|בריחה הידועה]], ונכנס ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]] ב[[צרפת]] {{הערה|בתמונה שהתפרסמה בשער גליון 'התמים בית משיח' (טו) משנת תש"י, עומד בשורה השניה שני מימין.}}. בזמן לימודיו בישיבה, חדרו בפנימיה היה סמוך לחדר בה התגורר המשפיע ר' [[ניסן נמנוב]] עם משפחתו, ובזכות זה זכה להאזין כיצד ר' ניסן אומר תהילים בהשתפכות הנפש בשעות הלילה הקטנות{{הערה|תשורה מוסקוביץ תשע"ג, עמוד 27.}}.


בהגיעו לגיל נישואין, התחתן בצרפת עם רעייתו מרת לאה, בתו של החסיד ר' [[מרדכי הערש (צבי) חריטונוב]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים יקטרינוסלב]] שנפטר בצעירותו, ונכדת הרב [[בן ציון רובינסון]].
בהגיעו לגיל נישואין, התחתן בצרפת עם רעייתו מרת לאה, בתו של החסיד ר' [[מרדכי הערש (צבי) חריטונוב]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים יקטרינוסלב]] שנפטר בצעירותו, ונכדת הרב [[בן ציון רובינסון]].
568

עריכות

תפריט ניווט