4,291
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==מקור המושג== | ==מקור המושג== | ||
המושג מופיע בכתבי כל רבותינו נשיאינו, החל מ[[ספר התניא]]{{הערה|1=[[שער היחוד והאמונה - פרק ד']].}}. | המושג מופיע בכתבי כל [[רבותינו נשיאינו]], החל מ[[ספר התניא]]{{הערה|1=[[שער היחוד והאמונה - פרק ד']].}}. | ||
במאמרי אדמו"ר האמצעי{{הערה|1=[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16042&st=&pgnum=9 יח (קונטרסים) בתחילתו, מאמר ד"ה אתה אחד עמוד ה].}} מובא מאמר זה בשם ה[[עץ חיים]], שמבאר באמצעות משל זה כיצד עוד קודם שנברא העולם רצה הקב"ה בבריאתו מבלי שום גורם שיפעל בו רצון זה, שהרי קודם שנברא העולם היה הוא ושמו בלבד. | במאמרי [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערה|1=[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16042&st=&pgnum=9 יח (קונטרסים) בתחילתו, מאמר ד"ה אתה אחד עמוד ה].}} מובא מאמר זה בשם ה[[עץ חיים]], שמבאר באמצעות משל זה כיצד עוד קודם שנברא העולם רצה הקב"ה בבריאתו מבלי שום גורם שיפעל בו רצון זה, שהרי קודם שנברא העולם היה הוא ושמו בלבד. | ||
כבר במקור הדברים, מעיר על כך הרבי שלשון המאמר לא נמצא בעץ חיים, ומדייק בדברי אדמו"ר האמצעי שכותב "מאמר העץ חיים '''בעניין''' טבע הטוב להיטיב", כשאולי כוונתו לומר שאין זו הלשון בדיוק. | כבר במקור הדברים, מעיר על כך הרבי שלשון המאמר לא נמצא בעץ חיים, ומדייק בדברי אדמו"ר האמצעי שכותב "מאמר העץ חיים '''בעניין''' טבע הטוב להיטיב", כשאולי כוונתו לומר שאין זו הלשון בדיוק. |