4,291
עריכות
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==הביאור הכללי בעניין הקולות== | ==הביאור הכללי בעניין הקולות== | ||
מסביר הרבי{{הערה|לקו"ש ח"ו עמ' 107}}, שכשם שקול גשמי מגלה לזולת את פנימיות האדם, כך "קולו" של הקב"ה מגלה בעולם עניינים שמצד עצמם נעלים מן העולם. ומאחר | מסביר [[הרבי]]{{הערה|לקו"ש ח"ו עמ' 107}}, שכשם שקול גשמי מגלה לזולת את פנימיות האדם, כך "קולו" של [[הקב"ה]] מגלה בעולם עניינים שמצד עצמם נעלים מן העולם. ומאחר ו[[התורה]] ניתנה בחמישה קולות, הרי שישנם חמישה אופנים כלליים של גילוי אלוקות בעולם. | ||
והיינו, כשם שטון הדיבור (הקול בו נאמרים הדברים) משנה לחלוטין את תוכן הדברים הנאמרים, כך הוא גם באלוקות. כשם שאפשר לומר את אותם המילים בקול פקודה או בקול מתחנן והדבר יתקבל אצל הזולת באופן שונה לגמרי. וכשם שישנו טון דיבור מיוחד להסבר שכלי - "דברי חכמים בנחת נשמעים"{{הערה|קהלת ט יז.}}, וטון אחר לדיבורים של רגשות (וכן באופן פרטי לרגש של אהבה או שמחה וכן הלאה) - כך הוא על דרך משל באלוקות, ובאופן כללי הם חמישה אופני גילוי. | והיינו, כשם שטון הדיבור (הקול בו נאמרים הדברים) משנה לחלוטין את תוכן הדברים הנאמרים, כך הוא גם באלוקות. כשם שאפשר לומר את אותם המילים בקול פקודה או בקול מתחנן והדבר יתקבל אצל הזולת באופן שונה לגמרי. וכשם שישנו טון דיבור מיוחד להסבר שכלי - "דברי חכמים בנחת נשמעים"{{הערה|קהלת ט יז.}}, וטון אחר לדיבורים של רגשות (וכן באופן פרטי לרגש של אהבה או שמחה וכן הלאה) - כך הוא על דרך משל באלוקות, ובאופן כללי הם חמישה אופני גילוי. |