2,628
עריכות
Shmuel Munkes (שיחה | תרומות) |
Shmuel Munkes (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
==רצח בבית הספר למלאכה== | ==רצח בבית הספר למלאכה== | ||
[[תמונה:60455.jpg|left|thumb| | [[תמונה:60455.jpg|left|thumb|200px|המדריך הרב מאיר פרידמן מביט על שלוליות הדם]] | ||
חלפה שנה וחצי, ובליל יום חמישי, אור לב' ד[[ראש חודש]] [[אייר]] בשנת [[תשט"ז]], חווה הכפר אסון נוסף. הי' זה בשעת ערב מאוחרת, באולם בית הכנסת של [[בית ספר למלאכה כפר חב"ד|בית ספר למלאכה]], הממוקם בכניסה לכפר, שם עמדו כחמישים תלמידים ומדריכיהם באמצע תפילת [[שמונה עשרה]] של ערבית. כשליח ציבור עמד המדריך ר' [[מאיר פרידמן]] מכפר חב"ד. | חלפה שנה וחצי, ובליל יום חמישי, אור לב' ד[[ראש חודש]] [[אייר]] בשנת [[תשט"ז]], חווה הכפר אסון נוסף. הי' זה בשעת ערב מאוחרת, באולם בית הכנסת של [[בית ספר למלאכה כפר חב"ד|בית ספר למלאכה]], הממוקם בכניסה לכפר, שם עמדו כחמישים תלמידים ומדריכיהם באמצע תפילת [[שמונה עשרה]] של ערבית. כשליח ציבור עמד המדריך ר' [[מאיר פרידמן]] מכפר חב"ד. | ||
שורה 22: | שורה 22: | ||
חסידי חב"ד, ובמיוחד תושבי הכפר, עברו אז משבר קשה מאוד. | חסידי חב"ד, ובמיוחד תושבי הכפר, עברו אז משבר קשה מאוד. | ||
[[קובץ:רצח יד החמישה.jpg|שמאל|ממוזער|200px|הרב [[פנחס טודרוס אלטהויז]] מראה לרב ניסים את הסידור המוכתם בדם]] | |||
יומיים שלושה לאחר מכן באו הרב הראשי לארץ ישראל, הרב [[יצחק אייזיק הרצוג]] והראשון לציון (הרב הראשי הספרדי לישראל) הרב [[יצחק נסים]], – כל אחד בנפרד - למקום לביקור ולעודד. | |||
== התייחסות הרבי לאירוע == | == התייחסות הרבי לאירוע == | ||
שורה 53: | שורה 55: | ||
ביום ב' של [[חג השבועות]] דיבר הרבי לראשונה ב[[התוועדות]] פומבית על אלו המסבירים מדוע אירע הרצח: | ביום ב' של [[חג השבועות]] דיבר הרבי לראשונה ב[[התוועדות]] פומבית על אלו המסבירים מדוע אירע הרצח: | ||
"לא צריכים להתפעל משום נסיונות, גדולים או קטנים, ובפרט מהניסיון היותר אחרון. ישנם כאלה שרוצים לבאר זאת על פי הענין של 'בקרובי אקדש', אבל באמת אין זה ביאור, וכפי שכתוב שם גופא "וידום אהרון". ההבנה ד'בקרובי אקדש' – גם זה אין יודעים, ולהסביר אנין אחד הבלתי מובן על ידי עוד ענין הבלתי מובן – הרי זה תנחומין של הבל. וידום אהרון. | "לא צריכים להתפעל משום נסיונות, גדולים או קטנים, ובפרט מהניסיון היותר אחרון. ישנם כאלה שרוצים לבאר זאת על פי הענין של 'בקרובי אקדש', אבל באמת אין זה ביאור, וכפי שכתוב שם גופא "וידום אהרון". ההבנה ד'בקרובי אקדש' – גם זה אין יודעים, ולהסביר אנין אחד הבלתי מובן על ידי עוד ענין הבלתי מובן – הרי זה תנחומין של הבל. וידום אהרון. | ||
שורה 64: | שורה 66: | ||
כמו כן הוקם בית ספר לדפוס שנקרא על שמם "יד החמשה". | כמו כן הוקם בית ספר לדפוס שנקרא על שמם "יד החמשה". | ||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
* [[ה' מנחם אב תשט"ז]] | * [[ה' מנחם אב תשט"ז]] |