תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
שורה 1,224: |
שורה 1,224: |
|
| |
|
| שסה שלא ירבה לו כסף וזהב, שנאמר "וכסף וזהב, לא ירבה לו מאוד" (דברים יז,יז). | | שסה שלא ירבה לו כסף וזהב, שנאמר "וכסף וזהב, לא ירבה לו מאוד" (דברים יז,יז). |
|
| |
| ==עניינם==
| |
| ב[[זוהר]]{{הערה|זוהר ח"א קע, ב.}} הובא, שרמ"ח (248) [[מצוות עשה]] הם כנגד רמ"ח האברים שבאדם, אך במשמעות [[מצוות לא תעשה]] נכתב ענין אחר מאשר ב[[גמרא]]. המספר שס"ה (365) לפי הזוהר הוא כנגד שס"ה הגידים שבאדם{{הערה|משא"כ בגמ' מספר זה הוא כנגד ימות החמה.}}.
| |
|
| |
| והרבי מסביר{{הערה|לקו"ש חכ"ז עמ' 6.}}, שעל ידי כל אחד ממצוות עשה מקשרים את האבר המקביל למצווה זו ל{{ה|קדוש ברוך הוא}}, ועל ידי קיום כל אחד ממצוות לא תעשה מקשרים את הגיד המקביל לקדוש ברוך הוא. ענין נוסף שמסביר הרבי{{הערה|לקו"ש חכ"א עמ' 458 ועוד.}} הוא שגופו של יהודי, עניניו ובריאותו תלויים בגופו הרוחני, היינו במעמדו ומצבו בעשיית מצוות עשה ושמירת מצוות לא תעשה.
| |
|
| |
| ===על פי תורת החסידות===
| |
| המצוות נמשכות מבחינת [[גלגלתא]] שהוא [[כתר]], שהוא ה[[ממוצע]] בין המאציל לנאצלים.
| |
|
| |
| על ידי [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]] נמשך האור למטה בבחינה של יחוד. אבל ענין המצוות הוא גבוה מזה, שעניינם הוא [[לאשתאבא בגופא דמלכא]], שנכלל ובטל בבחינת התקשרות עם מהותו ו[[עצמותו]] של הקב"ה. וזהו שנאמר "והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום", שמצוות נמשכות מבחינת "אנכי" שהוא בחינת [[כתר]].
| |
|
| |
| והצורך ב'''תרי"ג''' הוא כדי להמשיך את האור בכל פרטי העולם לדוגמא: על ידי [[ציצית]] ממשיכים אור ב[[ל"ב נתיבות חכמה]] (כנגד ל"ב חוטים) ועל ידי [[תפילין]] ממשיכים אור בד' מוחין כנגד ד' פרשיות
| |
|
| |
|
| ==סידורם== | | ==סידורם== |