שיחה:דוד יעקב גלייזר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏משוב: פסקה חדשה)
 
שורה 1: שורה 1:
== משוב ==
== משוב ==


מחבר הספר – ר' דוד גלייזר, נולד בשנת תש”ז (1947) בברוקלין שבניו יורק, סמוך לקראון הייטס, אשר בו '770', המרכז העולמי של הרבי מליובאוויטש וחסידי חב"ד. אולם רק לאחר עשרים ושמונה שנים – ודווקא בהיותו בארץ ישראל, שמע לראשונה על הרבי וחב"ד.
מחבר הספר – ר' דוד יעקב הלוי גלייזר, נולד בשנת תש”ז (1947) בברוקלין שבניו יורק, סמוך לקראון הייטס, אשר בו '770', המרכז העולמי של הרבי מליובאוויטש וחסידי חב"ד. אולם רק לאחר עשרים ושמונה שנים – ודווקא בהיותו בארץ ישראל, שמע לראשונה על הרבי וחב"ד.
המחבר עבר מסלול בלתי שגרתי לחלוטין עד שעלה על דרך המלך. ניתן לומר עליו את מאמר חז"ל: "זרוק חוטרא לאווירא אעיקריה קאי" (זרוׁק מקל לאוויר, הוא יסתובב ויסתובב, ובסוף - ייפול על שורשו): למד פסיכולוגיה התנהגותית וקלינית, וביצע מחקרים לדוקטורט על גלי המוח התורמים להרגעת האדם על ידי משוב (bio-feedback), ומתוך כך החל להתמסר ללימודי יוגה ומדיטציה ב"אַשְּׁרָם" (מרכז יוגה) ליד Greenwich Village במנהטן, ולאחר מכן עבר לגור וללמוד ב"אשרם" המרכזי בס. פרנסיסקו שבקליפורניה. שם התמחה בנושא, והפך למורה ליוגה.
המחבר עבר מסלול בלתי שגרתי לחלוטין עד שעלה על דרך המלך. ניתן לומר עליו את מאמר חז"ל: "זרוק חוטרא לאווירא אעיקריה קאי" (זרוׁק מקל לאוויר, הוא יסתובב ויסתובב, ובסוף - ייפול על שורשו): למד פסיכולוגיה התנהגותית וקלינית, וביצע מחקרים לדוקטורט על גלי המוח התורמים להרגעת האדם על ידי משוב (bio-feedback), ומתוך כך החל להתמסר ללימודי יוגה ומדיטציה ב"אַשְּׁרָם" (מרכז יוגה) ליד Greenwich Village במנהטן, ולאחר מכן עבר לגור וללמוד ב"אשרם" המרכזי בס. פרנסיסקו שבקליפורניה. שם התמחה בנושא, והפך למורה ליוגה.
אך ככל שרצה להתמסר ליוגה בכל מאודו (מה שיכול להוביל בסופו של דבר לעבודה זרה), "הניצוץ היהודי" הפריע לו ולא נתן מנוחה, עד שדווקא אז פגש את ר' שלמה קרליבך ע"ה. מטרתו של ר' דוד בפגישה זו הייתה להפריך את היהדות וזאת כדי להשקיט את מצפונו היהודי שהפריע לו להיות שלם עם דרכו החדשה, היות והיוגה יצרה אצלו רגש מוטעה של (כאילו) דבֵקות באלוקות, ודרך היהדות נראתה לו כמסע תרבותי מיושן, ותו לא.
אך ככל שרצה להתמסר ליוגה בכל מאודו (מה שיכול להוביל בסופו של דבר לעבודה זרה), "הניצוץ היהודי" הפריע לו ולא נתן מנוחה, עד שדווקא אז פגש את ר' שלמה קרליבך ע"ה. מטרתו של ר' דוד בפגישה זו הייתה להפריך את היהדות וזאת כדי להשקיט את מצפונו היהודי שהפריע לו להיות שלם עם דרכו החדשה, היות והיוגה יצרה אצלו רגש מוטעה של (כאילו) דבֵקות באלוקות, ודרך היהדות נראתה לו כמסע תרבותי מיושן, ותו לא.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט