3,645
עריכות
צוברענגען משיח (שיחה | תרומות) |
צוברענגען משיח (שיחה | תרומות) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:הרבי כוס של ברכה מעודד.jpg|שמאל|400px|ממוזער|"מלך ביופיו תחזינה עינינו"]] | [[קובץ:הרבי כוס של ברכה מעודד.jpg|שמאל|400px|ממוזער|"מלך ביופיו תחזינה עינינו"]] | ||
=={{גופן|5|חיים|"ספדו ספדנייא וחנט חנטייא"...}}== | =={{גופן|5|חיים|"ספדו ספדנייא וחנט חנטייא"...}}== | ||
{{גופן|4| | {{גופן|4|אלף|אמרו לנו חז"ל בגמרא: '''"יעקב אבינו לא מת"''', וממשיכים לבאר, דלכאורה קשה: '''"וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וכו'"'''? – והתירוץ על זה: '''"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"'''. ומזה מובן, שכאשר "זרעו בחיים", באופן שנקראים בשם "זרעו", אזי '''"אף הוא בחיים", למרות שלפני משך זמן היו כל המאורעות ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" (ואי אפשר לומר שענינים אלו לא אירעו, שהרי מקרא מלא דיבר הכתוב, כך שהתורה מעידה שאירעו ענינים אלו).}} | ||
{{גופן|4|וילנא|'''ועפ"ז מובן איך יתכן ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ואעפ"כ "הוא בחיים": בזמן ההוא הי' מעמד ומצב שהי' יכול וצריך להיות הענין ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ועד שהתורה ציוותה לעשות זאת, כך, שגם ענין זה הוא ממצוות התורה; אבל כאשר באים אלו שמתייחסים ליעקב, ולא עוד אלא שנקראים בשם "זרעו", הילדים שלו – אזי פועלים שמתבטל ענין המיתה אצל יעקב מלמפרע. אך לכאורה איך שייך לומר כן – כיון ש"חנטו חנטייא", איך יתבטל לאח"ז ענין המיתה?!'''}} | {{גופן|4|וילנא|'''ועפ"ז מובן איך יתכן ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ואעפ"כ "הוא בחיים": בזמן ההוא הי' מעמד ומצב שהי' יכול וצריך להיות הענין ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ועד שהתורה ציוותה לעשות זאת, כך, שגם ענין זה הוא ממצוות התורה; אבל כאשר באים אלו שמתייחסים ליעקב, ולא עוד אלא שנקראים בשם "זרעו", הילדים שלו – אזי פועלים שמתבטל ענין המיתה אצל יעקב מלמפרע. אך לכאורה איך שייך לומר כן – כיון ש"חנטו חנטייא", איך יתבטל לאח"ז ענין המיתה?!'''}} |
עריכות