שיחת תבנית:פולע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 196 בתים ,  8 באוגוסט 2023
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
ב. {{ציטוטון| והרי ידועה השיחה שאיך מסתדר שמצד אחד "יעקב אבינו לא מת" ומצד שני"וכי ספדו ספנדייא וחנטו חנטייא??" אלא מאי - שהעניין של "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" הוא רק בגשמיות!! אך בכל שאר העניינים הרבי כאן איתנו!!! וכן, גם אני סובר שהרבי כאן איתנו בגמשיות ממש ממש!! הרבי אמר בעצמו ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים"!! וזה לא סותר! כשאנחנו יודעים שיש אמת. אמת כואבת, קשה. אנחנו חייבים להתמודד איתה!!!!}} לא ירדתי לסוף דעתך בכך שמצד אחד כתבת "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" בגשמיות(?!) ומצד שני כתבת שגם אתה מאמין שהרבי נמצא איתנו בגשמיות, אבל בכל מקרה שיחה זו אינה רלוונטית להנדון (ולפני שתקפוץ בסיסמאות וכו' חכה עד הסוף להסבר),  מכיוון ששיחה זו נאמרה על הדור השמיני (הרבי הריי"צ) שבו באמת היתה הסתלקות אבל בדורנו הדור התשיעי {{ציטוטון| הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה }} שבו אנו נמצאים כרגע גם לאחר ג' תמוז תשנ"ד (ואני מקווה מאוד שאינך חולק עלי בקבעתי זו שלא עברנו דור), לא היתה הסתלקות, בטח הינך חושב עכשיו הינה עוד פעם המשיחסטים מתכחשים לאמת וקובעים קביעות חסרות בסיס, אבל קביעה זו שבדורנו לא היתה ולא תהיה הסתלקות, לא בדיתי ממוחי הקודח אלה אלא דבריו המפורשים של מלכנו משיחנו כ"ק אדוננו מורנו ורבנו שליט"א, בש"פ בא ה'תשנ"ב, ובשביל שלא תטען שאני מחלק את הקטעים לרצוני כדי שיגשימו את מטרתי אביא כאן קטע ללא עריכה ותוכל להווכח בקביעה זו בעצמך.
ב. {{ציטוטון| והרי ידועה השיחה שאיך מסתדר שמצד אחד "יעקב אבינו לא מת" ומצד שני"וכי ספדו ספנדייא וחנטו חנטייא??" אלא מאי - שהעניין של "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" הוא רק בגשמיות!! אך בכל שאר העניינים הרבי כאן איתנו!!! וכן, גם אני סובר שהרבי כאן איתנו בגמשיות ממש ממש!! הרבי אמר בעצמו ש"זרעו בחיים אף הוא בחיים"!! וזה לא סותר! כשאנחנו יודעים שיש אמת. אמת כואבת, קשה. אנחנו חייבים להתמודד איתה!!!!}} לא ירדתי לסוף דעתך בכך שמצד אחד כתבת "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" בגשמיות(?!) ומצד שני כתבת שגם אתה מאמין שהרבי נמצא איתנו בגשמיות, אבל בכל מקרה שיחה זו אינה רלוונטית להנדון (ולפני שתקפוץ בסיסמאות וכו' חכה עד הסוף להסבר),  מכיוון ששיחה זו נאמרה על הדור השמיני (הרבי הריי"צ) שבו באמת היתה הסתלקות אבל בדורנו הדור התשיעי {{ציטוטון| הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה }} שבו אנו נמצאים כרגע גם לאחר ג' תמוז תשנ"ד (ואני מקווה מאוד שאינך חולק עלי בקבעתי זו שלא עברנו דור), לא היתה הסתלקות, בטח הינך חושב עכשיו הינה עוד פעם המשיחסטים מתכחשים לאמת וקובעים קביעות חסרות בסיס, אבל קביעה זו שבדורנו לא היתה ולא תהיה הסתלקות, לא בדיתי ממוחי הקודח אלה אלא דבריו המפורשים של מלכנו משיחנו כ"ק אדוננו מורנו ורבנו שליט"א, בש"פ בא ה'תשנ"ב, ובשביל שלא תטען שאני מחלק את הקטעים לרצוני כדי שיגשימו את מטרתי אביא כאן קטע ללא עריכה ותוכל להווכח בקביעה זו בעצמך.
  {{ציטוטון| מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זה – הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120], וזה פועל את השלימות והעלי' דכל הדורות שלפנ"ז, עי"ז ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", ובעל ההילולא בראשנו. את החידוש של דורנו לגבי הדורות שלפני זה – רואים בפועל בעבודת הדור: בדורנו זה נוסף עד שלא בערך לגבי הדורות שלפנ"ז בעבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, הן בריבוי השפע (הספרים הנדפסים וכו'), והן בעשיית כל העולם, עד לחוצה שאין חוצה ממנו, כלי לקבלת האורות הגדולים, הן בנוגע לבנ"י – ע"י התרי"ג מצוות, והן בנוגע לאוה"ע – ע"י הפצת השבע מצוות בני נח[121], כך שמאירים את כל העולם עם "נר מצוה ותורה אור" באופן ד"אתפריעו כל נהורין", שכל אחד יכול לקבל את האור כנשמה בריאה בגוף בריא, עד שרואים בפועל (כמדובר כמ"פ לאחרונה) שאומות העולם בכו"כ מדינות מסייעים לבנ"י בעבודתם (ע"ד ויותר מכפי שהי' ביציאת מצרים), עד שגם במדינה ההיא שהיתה סגורה ומסוגרת ריבוי שנים, ולא נתנו לבנ"י לצאת ממנה ולא איפשרו להם לקיים תומ"צ בשלימות וכו' – הרי לאחרונה נשתנתה מן הקצה אל הקצה, וכעת לא זו בלבד שמאפשרים לבנ"י להתנהג שם כרצונם, ומאפשרים להם לצאת משם, אלא יתירה מזו – מסייעים להם בכך. עד שרואים כיום בפועל, שנוסף לזה שבנ"י עומדים "הכן כולכם" לגאולה, גם אוה"ע עומדים "הכן כולכם" שבנ"י יצאו כבר מהגלות וילכו לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל, באים מיד לתכלית השלימות ד"בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין", "והי' לך הוי' לאור עולם"[122].}}
  {{ציטוטון| מזה מובן החידוש דדורנו – הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד גם הדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא הי' בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף, וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'); משא"כ בדורנו זה – הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה – נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ[118], אלא אדרבה – נוספת בזה שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב", להיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שתיכף מגיע משיח צדקנו, "שלח נא ביד תשלח", וילמד תורה את כל העם כולו[119], עד "תורה חדשה מאתי תצא"[120], וזה פועל את השלימות והעלי' דכל הדורות שלפנ"ז, עי"ז ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", ובעל ההילולא בראשנו. את החידוש של דורנו לגבי הדורות שלפני זה – רואים בפועל בעבודת הדור: בדורנו זה נוסף עד שלא בערך לגבי הדורות שלפנ"ז בעבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה, הן בריבוי השפע (הספרים הנדפסים וכו'), והן בעשיית כל העולם, עד לחוצה שאין חוצה ממנו, כלי לקבלת האורות הגדולים, הן בנוגע לבנ"י – ע"י התרי"ג מצוות, והן בנוגע לאוה"ע – ע"י הפצת השבע מצוות בני נח[121], כך שמאירים את כל העולם עם "נר מצוה ותורה אור" באופן ד"אתפריעו כל נהורין", שכל אחד יכול לקבל את האור כנשמה בריאה בגוף בריא, עד שרואים בפועל (כמדובר כמ"פ לאחרונה) שאומות העולם בכו"כ מדינות מסייעים לבנ"י בעבודתם (ע"ד ויותר מכפי שהי' ביציאת מצרים), עד שגם במדינה ההיא שהיתה סגורה ומסוגרת ריבוי שנים, ולא נתנו לבנ"י לצאת ממנה ולא איפשרו להם לקיים תומ"צ בשלימות וכו' – הרי לאחרונה נשתנתה מן הקצה אל הקצה, וכעת לא זו בלבד שמאפשרים לבנ"י להתנהג שם כרצונם, ומאפשרים להם לצאת משם, אלא יתירה מזו – מסייעים להם בכך. עד שרואים כיום בפועל, שנוסף לזה שבנ"י עומדים "הכן כולכם" לגאולה, גם אוה"ע עומדים "הכן כולכם" שבנ"י יצאו כבר מהגלות וילכו לארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלימה, ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל, באים מיד לתכלית השלימות ד"בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין", "והי' לך הוי' לאור עולם"[122].}}
--[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - כ"א באב ה'תשפ"ג - 12:48, 8 באוגוסט 2023 (UTC)
4,291

עריכות

תפריט ניווט