ספר המאמרים - לפי שנים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{קצרמר}}
ספר המאמרים מלקט את המאמרים של [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] לפי סדר כרונווגי.
[[קובץ:סה''מ תשל''ד-ה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שער ספר המאמרים תשל"ד־ה שיצא לאור ע"י ועד כתבי קודש]]
[[קובץ:סה''מ תשל''ד-ה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שער ספר המאמרים תשל"ד־ה שיצא לאור ע"י ועד כתבי קודש]]
'''ספר המאמרים''' מלקט את המאמרים של [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]] לפי הסדר הכרונולוגי בו נאמרו.


==סקירה==
==סקירה==
ספרי המאמרים של השנים - [[תשי"א]]-[[תשכ"א]], [[תש"ל]]-[[תשל"ו]] יצאו לאור על ידי [[ועד כתבי קודש]] ב9 כרכים, ספרי המאמרים של השנים - [[תשל"ח]]-[[תשמ"ח]] יצאו לאור על ידי [[ועד הנחות התמימים]], (כמו"כ יצא לאור מאמרי תשמ"ב-תשמ"ח, לעיתים בשינויים קלים, על ידי [[ועד הנחות בלה"ק]] בסדרת התוועדויות).
ה[[מאמר]]ים שאמר [[הרבי]] החל מתחילת [[הדור השביעי|נשיאותו]] נרשמו סמוך לזמן אמירתם על ידי [[הנחה|מניחים]], ועם השנים הודפסו והופצו בשכפול בלתי רשמי, אך בשונה מהמאמרים ה[[מוגה|מוגהים]] שהודפסו והופצו בצורה רישמית על ידי [[קה"ת]] ולאחר מכן נאגדו ב[[ספר המאמרים מלוקט]] - המאמרים ה[[בלתי מוגה]]ים לא הודפסו בצורה מסודרת ורשמית. במהלך השנים נכרכו המאמרים של חלק מהשנים יחד, אבל עדיין בצורה בלתי רשמית: המאמרים נאגדו כפי שהם ב[[הנחה|הנחות]] המקוריות כתובים במכונת כתיבה, מלאים בטעויות וללא [[מראי מקומות]] ונדפסו גם הם בשכפול בלבד וכמעט ולא הופצו.
בשנים האחרונות, החלו להוציא לאור [[ועד הנחות בלה"ק]] את סדרת "תורת מנחם - ספר המאמרים" - הכוללת בתוכה את מאמרי הרבי (למעט אלו שלא הגיעו לידינו לע"ע) '''בעריכה מחודשת''', עד כה יצאו לאור 26 כרכים - על השנים [[תשי"א]]-[[תשל"ט]].
 
רוב המאמרים בסדרות אלו לא הוגהו על ידי [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]].
בשנות המ"ם החלה הדפסת ספרי המאמרים בכרכים לפי סדר השנים. המאמרים מהשנים הראשונות יצאו לאור בצורה בלתי רשמית ומסודרת, בצורה דומה לכרכי ה[[שיחות קודש]] שיצאו לאור בהוצאות פרטיות. החל משנת [[תשמ"ג]] החל [[ועד הנחות התמימים]] להדפיס את המאמרים שנאמרו באותם שנים (והודפסו על ידם סמוך לאמירתם) בכרכים ובצורה יותר מסודרת במקביל לספרי השיחות שהדפיסו{{הערה|כמו כן יצא לאור מאמרי תשמ"ב - תשמ"ח, לעיתים בשינויים קלים, על ידי [[ועד הנחות בלה"ק]] בתוך סדרת [[התוועדויות]].}}, והרבי אף כתב את התאריך ל[[פתח דבר]] שלהם, בדומה לספרי [[קה"ת]]. אבל כל הדפסת המאמרים שאינם [[מוגה]]ים בשנים ההן היו בהדפסת שכפול (באידיש: "קופיר").
 
בשנת [[תשמ"ח]] החלה הדפסת המאמרים בספרים בדפוס רגיל ונאה בעריכה מחודשת, השלמת מאמרים נוספים שהיו חסרים ובתוספת מראי מקומות:
 
ה[[מאמר]]ים שנאמרו על ידי הרבי בין השנים - [[תשי"א]] - [[תשכ"א]], [[תש"ל]] - [[תשל"ו]] יצאו לאור על ידי [[ועד כתבי קודש]] בעריכת הרב [[יואל כהן]] והודפסו ב-9 כרכים. בהמשך לכך ספרי המאמרים של השנים - [[תשל"ח]] - [[תשמ"ח]] יצאו לאור מחדש בסדרה נוספת על ידי [[ועד הנחות התמימים]], בעריכת הרב [[לוי יצחק זרחי]].
 
בשנים האחרונות, הוציא לאור [[ועד הנחות בלה"ק]]{{הערה|בניהול הרב [[חיים שאול ברוק]] שניהל בעבר את [[ועד הנחות התמימים]], המוציא לאור של הסדרה הישנה.}} את סדרת "תורת מנחם - ספר המאמרים" - הכוללת בתוכה את מאמרי הרבי בעריכה מחודשת ובחלוקה לפרקים על ידי הרב [[דוד פלדמן]], מתוך סדרת [[תורת מנחם]]. עד כה יצאו לאור 26 כרכים - מאמרי השנים [[תשי"א]] - [[תשל"ט]].
 
רוב המאמרים בסדרות אלו לא הוגהו על ידי [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]. המאמרים שהוגהו, נלקטו מתוך הסדרה [[ספר המאמרים מלוקט]].
 
==ראו גם==
*[[ספר המאמרים מלוקט]]
*[[ספר המאמרים לפי סדר הפרשיות והמועדים]]
*[[שיחות קודש]]
*[[ועד כתבי קודש]]
*[[ועד הנחות התמימים]]


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
שורה 13: שורה 27:


{{תורת הרבי}}
{{תורת הרבי}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר שליט"א]]

תפריט ניווט