דוד המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 50 בתים ,  8 באפריל 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
שני סיבות לכך:
שני סיבות לכך:


א) נשמתו של דוד המלך קשורה עם נשמתו של אדה״ר (שהרי חייו של
א) נשמתו של דוד המלך קשורה עם נשמתו של [[אדם הראשון]], (שהרי חייו של
דוד המלך ניתנו לו מאדה״ר<REF>זח"א קסח. א. במדב"ר פי"ד, יב. וש"נ.</REF>, ולכן, כשם שנשמת אדה״ר כוללת את כל
דוד המלך ניתנו לו מאדם הראשון<REF>זח"א קסח. א. במדב"ר פי"ד, יב. וש"נ.</REF>, ולכן, כשם שנשמת אדם הראשון כוללת את כל
נשמות ישראל<REF> אגה״ק ס״ז (קיא, ב). ספר הערכים — חב״ד ח"א
[[נשמה|נשמות ישראל]]<REF> [[אגה"ק]] ס״ז (קיא, ב). [[ספר הערכים — חב"ד]] ח"א
ס" קסז ואילך וש"נ.</REF>, כן הוא בנוגע לנשמתו של דוד המלך.
ס" קסז ואילך וש"נ.</REF>, כן הוא בנוגע לנשמתו של דוד המלך.


(ב) ועיקר: ענינו של ה״מלך״ — דוד המלך, שענינו כללות ספירת
(ב) ועיקר: ענינו של ה״מלך״ — דוד המלך, שענינו כללות ספירת
ה[[מלכות]], משא"כ [[שלמה המלך]] הוא ספירה אחת במלכות, [[חכמה]] שבמלכות)<REF> [[דרך מצותיך|ספר המצוות להצמח צדק]] — מצות מינוי מלך פ״ב (קח, ב ואילך). </REF>
ה[[מלכות]], משא"כ [[שלמה המלך]] הוא ספירה אחת במלכות, [[חכמה]] שבמלכות)<REF> [[דרך מצותיך|ספר המצוות להצמח צדק]] — מצות מינוי מלך פ"ב (קח, ב ואילך). </REF>


וענינו המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"<REF> פנחס כז.
וענינו המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"<REF> פנחס כז.
39,916

עריכות

תפריט ניווט