קיצורים והערות (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תחילת עריכה
(תחילת עריכה)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}


הספר '''עריכת קיצורים והערות לספר לקוטי אמרים''' הוא אוסף מכתביו של [[אדמו"ר הצמח צדק]] על [[ספר התניא]], שנמצאו ב[[ספריית אגודת חסידי חב"ד]]. הספר נלקט ונערך על ידי "מנחם שניאורסאהו" ([[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]).
הספר '''עריכת קיצורים והערות לספר לקוטי אמרים''' הוא אוסף מכתביו של [[אדמו"ר הצמח צדק]] על [[ספר התניא]], שנמצאו ב[[ספריית אגודת חסידי חב"ד]].


בספר נכללו רק כתבים שנכתבו במיוחד על [[ספר התניא]] ולא ביאוריו התניא הפזורים ב[[אדמו"ר הצמח צדק#ספריו|ספריו]]{{הערת שוליים|דברי הרבי בהקדמת הספר}}.
בספר נכללו רק כתבי הצמח צדק שנכתבו על ספר התניא ולא שאר ביאוריו על התניא הפזורים ב[[אדמו"ר הצמח צדק#ספריו|ספריו]]{{הערת שוליים|דברי הרבי בהקדמת הספר}}. נלקט ונערך על ידי [[הרבי]].


==תוכן הספר==
==תוכן הספר==
הספר מכיל שני חלקים של קיצור תניא, הגהות


===כתבי אדמו"ר הצמח צדק===
*קיצור תניא א' - קיצור לעשרים ושמונה פרקי תניא (מ[[ליקוטי אמרים - פרק א'|פרק א']] ועד [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ח|פרק כ"ח]]) בלשון קלה וסיכום הדרכים ב[[עבודת השם]], ללא הדיונים התורניים והקבליים שבכל פרק. לחלק מהפרקים יש גם 'קיצור דקיצור'{{הערת שוליים|לשון הרב [[אברהם צבי ברודנא]] בספר [[קיצור תניא]] - בו הוא מביא את הקיצור הנ"ל בעריכה שונה}} המגדיר במילים ספורות את תוכן הפרק.


====קיצור תניא====
*קיצור תניא ב' - קיצור תניא מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים, בשפה עיונית ומורכבת ועוסק בעיקר בעניינם ה'קבליים' שבפרק. נוסף לכך, ממעט הקיצור לדבר על ה[[אדם]] אלא על דרגותיו.
 
=====קיצור א'=====
 
קיצור א' כולל קיצור לפרקי ה[[תניא]] מ[[ליקוטי אמרים - פרק א'|פרק א']] ועד [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ח|פרק כ"ח]].
 
לשונו של הקיצור הנ"ל היא לשון קלה, הוא פחות עוסק בעניינים התורניים והקבליים שבפרק ויותר עוסק בדרכי [[עבודת השם]] שבפרק.
 
לחלק מהפרקים ישנו 'קיצור דקיצור'{{הערת שוליים|לשון הרב [[אברהם צבי ברודנא]] בספר [[קיצור תניא]] - בו הוא מביא את הקיצור הנ"ל בעריכה שונה}} המגדיר במילים ספורות את תוכן הפרק.
 
=====קיצור ב'=====
 
הקיצור הב' הוא מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים. שפתו קשה ומורכבת והוא עוסק בעיקר בעניינם ה'קבליים' שבפרק, נוסף לכך, ממעט הקיצור לדבר על ה[[אדם]] אלא על דרגותיו.


בדרך-כלל הקיצור הוא ארוך, לעיתים ישנו '[[ד"ה]]' אחד על ג' פרקים.  
בדרך-כלל הקיצור הוא ארוך, לעיתים ישנו '[[ד"ה]]' אחד על ג' פרקים.  

תפריט ניווט