משתמש:חייל של המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:


כשניגנו את ה[[ניגון]] ב[[הקפות]] אצל הרבי בליל [[שמחת תורה]] [[תש"מ]] פנה אל אחד החסידים (מקנדה) ושאלו האם הוא גם כן מהחיילים... ורמז לו שיצטרף וילך להקפה{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1kBi_sb__zPWRDry5mmQUZYtT-Dmzt5jM/view יומן שנתפרסם בקונטרס 'יחי המלך']}}.
כשניגנו את ה[[ניגון]] ב[[הקפות]] אצל הרבי בליל [[שמחת תורה]] [[תש"מ]] פנה אל אחד החסידים (מקנדה) ושאלו האם הוא גם כן מהחיילים... ורמז לו שיצטרף וילך להקפה{{הערה|[https://drive.google.com/file/d/1kBi_sb__zPWRDry5mmQUZYtT-Dmzt5jM/view יומן שנתפרסם בקונטרס 'יחי המלך']}}.
ניגון זה הוגדר ע"י הרבי כ'ניגון חסידי' ומעשה שהיה כך היה: בהתוועדות שבת בראשית תשמ"ה החל ר' [[שלמה קונין]] לנגן את הניגון אך הרבי עצר את השירה ואמר שיחה חריפה בענין כשעובר מענין הניגון לפעולות נוספות בנושא ובמיוחד לפעולתו של הרב [[שלום דובער וולפא]] בחיבור הספר 'יחי המלך'. בין הדברים התבטא הרבי שלמרות ש'''זהו 'ניגון חסידי'''' הרי ישנם ריבוי ניגונים חסידיים{{הערה|יומן בית חיינו}}.
[[קובץ:Image (1).png|ממוזער|ה[[חוזר]] הרב יואל כהן באחד מנאומיו הרבים ב770 בהם ניתח וביאר כיד ה' הטובה עליו את [[בשורת הגאולה]] ואת מהותה ועניינה של התגלות [[הרבי כמלך המשיח|כ"ק אדמו"ר שליט"א כמלך המשיח]]]]
[[קובץ:Image (1).png|ממוזער|ה[[חוזר]] הרב יואל כהן באחד מנאומיו הרבים ב770 בהם ניתח וביאר כיד ה' הטובה עליו את [[בשורת הגאולה]] ואת מהותה ועניינה של התגלות [[הרבי כמלך המשיח|כ"ק אדמו"ר שליט"א כמלך המשיח]]]]
דברים מאלפים ומעמיקים מפרי עטו של שאר בשרי החסיד הבלתי נשכח ה[[חוזר]] הרב [[יואל כהן]]{{הערה|במכתב מכ"ד אייר תשנ"ד}}:


ניגון זה הוגדר ע"י הרבי כ'ניגון חסידי' ומעשה שהיה כך היה: בהתוועדות שבת בראשית תשמ"ה החל ר' [[שלמה קונין]] לנגן את הניגון אך הרבי עצר את השירה ואמר שיחה חריפה בענין כשעובר מענין הניגון לפעולות נוספות בנושא ובמיוחד לפעולתו של הרב [[שלום דובער וולפא]] בחיבור הספר 'יחי המלך'. בין הדברים התבטא הרבי שלמרות ש'''זהו 'ניגון חסידי'''' הרי ישנם ריבוי ניגונים חסידיים{{הערה|יומן בית חיינו}}.
{{ציטוט|תוכן=מכיון שמטרת כתיבתי אליו הוא (כמ"ש בתחלת מכתבי) "פשוט דורכריידן זיך", ארשה לעצמי להוסיף עוד נקודה:


כאו"א מאתנו מאמין באמונה שלימה (ולזה הוא מחכה ומצפה בכל לבו) שעוד מעט ישלח השי"ת רפואה שלימה לכ"ק אדמו"ר שליט"א ויהיה בריא אולם, ויתגלה ברוב פאר והדר לעיני כל העולם כמלך המשיח!


:ומההכרח להבהיר שאין הפירוש שכעת הוא רבי ואח"כ יהיה משיח (איזה ענין אחר). '''לא! אלף פעמים לא!''' כי אם, שעוד מעט יתגלה בשלימות הגילוי '''הרבי שליט"א'''. עניינו של רבי הוא נשיא, ש"הנשיא הוא הכל". והטעם על זה שהנשיא הוא הכל הוא כי ענין הנשיאות (מלכות) של הרבי הוא שע"י המלכות שלו מתגלית מלכותו של מלך מלכי המלכים הקב"ה (וע"ד המבואר בספר המצוות להצ"צ מצוות מינוי מלך). ולכן כמו שמלך מלכי המלכים הוא אמיתת המציאות של כל הנמצאים, כמו כן הוא בנוגע לנשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (שהיא המייצגת את מלכותו של מלך מלכי המלכים) היא ג"כ באופן זה ש"הנשיא הוא '''הכל'''".


דברים מאלפים מפרי עטו של ש"ב החסיד הבלתי נשכח ה[[חוזר]] הרב [[יואל כהן]]{{הערה|במכתב מכ"ד אייר תשנ"ד}}:
::אלא שעכשיו ענין זה עדיין הוא בהעלם ולעתיד לבוא יהיה גילוי ענין זה בשלימות, שבכל דבר ודבר (לא רק באנ"ש ולא רק בכלל ישראל, ולא רק בסוג המדבר אלא גם בחי צומח ואפילו בדומם) יהיה נרגש בגלוי מלכותו של הרבי שליט"א. היינו, שבכל דבר יהיה נרגש אשר "הוי' אלקי ישראל מלך ומלכותו '''בכל''' משלה" שנמשכת ומתגלית ע"י נשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (ביכלתך לחשוב שאני כותב כעת דברים מוזרים, אבל ברצוני לכתוב כעת את מה שהנני חושב).


{{ציטוטון|כאו"א מאתנו מאמין באמונה שלימה (ולזה הוא מחכה ומצפה בכל לבו) שעוד מעט ישלח השי"ת רפואה שלימה לכ"ק אדמו"ר שליט"א ויהיה בריא אולם, ויתגלה ברוב פאר והדר לעיני כל העולם כמלך המשיח! ומההכרח להבהיר שאין הפירוש שכעת הוא רבי ואח"כ יהיה משיח (איזה ענין אחר). '''לא! אלף פעמים לא!''' כי אם, שעוד מעט יתגלה בשלימות הגילוי '''הרבי שליט"א'''. עניינו של רבי הוא נשיא, ש"הנשיא הוא הכל". והטעם על זה שהנשיא הוא הכל הוא כי ענין הנשיאות (מלכות) של הרבי הוא שע"י המלכות שלו מתגלית מלכותו של מלך מלכי המלכים הקב"ה (וע"ד המבואר בספר המצוות להצ"צ מצוות מינוי מלך). ולכן כמו שמלך מלכי המלכים הוא אמיתת המציאות של כל הנמצאים, כמו כן הוא בנוגע לנשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (שהיא המייצגת את מלכותו של מלך מלכי המלכים) היא ג"כ באופן זה ש"הנשיא הוא '''הכל'''". אלא שעכשיו ענין זה עדיין הוא בהעלם ולעתיד לבוא יהיה גילוי ענין זה בשלימות, שבכל דבר ודבר (לא רק באנ"ש ולא רק בכלל ישראל, ולא רק בסוג המדבר אלא גם בחי צומח ואפילו בדומם) יהיה נרגש בגלוי מלכותו של הרבי שליט"א. היינו, שבכל דבר יהיה נרגש אשר "הוי' אלקי ישראל מלך ומלכותו '''בכל''' משלה" שנמשכת ומתגלית ע"י נשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (ביכלתך לחשוב שאני כותב כעת דברים מוזרים, אבל ברצוני לכתוב כעת את מה שהנני חושב) . . ובכן, מכיון שאנו מצפים ומתכוננים לקבלת פני משיח צדקנו (שלימות הגילוי ד"הנשיא הוא הכל") - הרי '''עלינו שטעלן זיך הכער מכל השטותים ולהתמסר לגמרי למרותו של נשיאנו שליט"א'''}}.
:::ולעניות דעתי, אחת הסיבות שכמה ענינים קומען ארויס קרום, היא - מפני שאין שמים לב לנקודה הנ"ל. וכשמפרידים את ההתפשטות מהעצם (היינו אז מ'קאכט זיך אין משיח, או אפילו אומרים שהרבי יהיה משיח, אבל אין מדגישים שזה יהיה לא ענין אחר כי אם נשיאותו של הרבי שליט"א המלך המלך המשיח) - אזי, גם ההתפשטות (דער קאך אין משיח) הוא באופן חיצוני, ועד שלפעמים הוא באופן ד"ויפתוהו בפיהם גו' ולבם לא נכון עמו גו'". ובכן, מכיון שאנו מצפים ומתכוננים לקבלת פני משיח צדקנו (שלימות הגילוי ד"הנשיא הוא הכל") - הרי '''עלינו שטעלן זיך הכער מכל השטותים ולהתמסר לגמרי למרותו של נשיאנו שליט"א'''}}.




3,768

עריכות

תפריט ניווט