שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,517 בתים ,  17:06, 5 ביולי 2023
אין תקציר עריכה
#'''⭐ - עקוב אחר הדף''' - לחיצה על לשונית זו תוסיף את הערך הנוכחי לרשימת המעקב שלך. אם הערך כבר נמצא ברשימת המעקב שלך, לשונית זו תקרא '''הפסק לעקוב'''.
===לחצני עריכהלשונית העריכה==={{לעדכן}}[[קובץ:לשונית עריכה מעודכן.jpg|500px|הלשוניות שבראש כל דף עריכה]]
[[קובץ:לשוניות עריכה.JPG|center|הלשוניות שבראש כל דף עריכה.]]
לחצני לשוניות העריכה מאפשרים הוספה מהירה וקלה של תווים לתיבת העריכה. שים לב כי לפעמים ניתן להשתמש במספר תכונות כאשר ישנו טקסט נבחר בתיבת העריכה מופיעים כברירת מחדל למשתמשים שאינם רשומים. למשתמשים רשומים מופיעים הלחצנים שימוש בתכונות אלה מאפשר הצגת טקסט נאה ביותר. אם מוגדר ב[[מיוחד:Preferences|העדפות]]תיאורן מורכב מדי בשלב זה, תחת "עריכה" האפשרות "הצג הסתפק בהקלדת הטקסט, ומישהו אחר ישלים את סרגל העריכה" - אפשרות זו מוגדרת כברירת מחדלהמלאכה. במשך הזמן תלמד גם להשתמש בתכונות אלו.
להלן התכונות הממוספרות במספרים כחולים. אלה מאפשרים הוספה מהירה וקלה של תווים לתיבת העריכה. שים לב כי לפעמים ניתן להשתמש במספר תכונות כאשר ישנו טקסט נבחר בתיבת העריכה. שימוש בתכונות אלה מאפשר הצגת טקסט נאה ביותר. אם תיאורן מורכב מדי בשלב זה, הסתפק בהקלדת הטקסט, ומישהו אחר ישלים את המלאכה. במשך הזמן תלמד גם להשתמש בתכונות אלה.לשונית ראשית:
#'''טקסט מודגש''' - הדגשת הטקסט הנבחר או הוספת טקסט מודגש. נהוג להדגיש את המופע הראשון של שם הערך וכן מילים בעלי משמעות רבה. ניתן להדגיש ידנית באמצעות הוספה של שלושה גרשים <nowiki>'''</nowiki> בתחילתו וסופו של הטקסט הרצוי.
#'''טקסט נטוי''' - הטיית הטקסט הנבחר או הוספת טקסט נטוי. בשפה העברית אין זה נהוג להשתמש בכתב נטוי, ולכן רצוי להמנע משימוש זה בשפה זו. ניתן להטות ידנית באמצעות הוספה של שני גרשים <nowiki>''</nowiki> בתחילתו וסופו של הטקסט הרצוי.
::ניתן להפוך טקסט מודגש ונטוי גם יחד באופן ידני באמצעות הוספה של חמישה גרשים <nowiki>'''''</nowiki> בתחילתו וסופו של הטקסט הרצוי.#'''קישור פנימיקישורים''' - קישור פנימי - הפיכת הטקסט הנבחר לקישור לערך אחר בחב"דפדיה או הוספת קישור לערך אחר בחב"דפדיה. ניתן לקשר פנימית בצורה ידנית באמצעות זוג סוגריים מרובעים בתחילתו <nowiki>[[</nowiki> ובסופו <nowiki>]]</nowiki> של הטקסט הרצוי.#'''קישור חיצוני''' - הפיכת הטקסט הנבחר לקישור מחוץ לחב"דפדיה או הוספת קישור מחוץ לחב"דפדיה. ניתן לקשר חיצוני בצורה ידנית באמצעות סוגריים מרובעים בתחילתו <nowiki>[</nowiki> ובסופו <nowiki>]</nowiki> של הטקסט הרצוי. אם לא מציינים כותרת לקישור, יינתן מספר סידורי (1,2,..) ככותרת קישור אוטומטית.#'''כותרת דרגה 2''' - הפיכת הטקסט הנבחר לכותרת ראשית או הוספת כותרת ראשית. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספת של שני סימני שווה <nowiki>==</nowiki> בתחילתו ובסופו של הטקסט הרצוי.
#'''תמונה''' - הוספת תבנית תמונה. בכדי להוסיף תמונה יש ללחוץ על כפתור זה, לתקן את שם התמונה ואת כיתוב התמונה. יש לוודא שהתמונה נמצאת בשרת שלנו. (כדאי לעיין ב[[עזרה:העלאת תמונות]]).
#'''קישור לקובץ מדיההערת שוליים''' - הוספת קישור לקובץ מדיההערת שוליים באמצעות הסימון <nowiki><ref></nowiki> לפני ואחרי כל מילה. שימו לב - אפשרות זו אינה מעודכנת, כגון קובץ קולבכדי להוסיף הערת שוליים בערכים יש להוסיף את התבנית {{תב|הערה|כאן כותבים את תוכן ההערה}}. לשונית "מתקדם": #'''כותרת''' - דרגה 2: הפיכת הטקסט הנבחר לכותרת ראשית או הוספת כותרת ראשית. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של שני סימני שווה <nowiki>==</nowiki> בתחילתו ובסופו של הטקסט הרצוי. דרגה 3: הפיכת הטקסט הנבחר לכותרת משנית או הוספה כותרת משנית. הטיפול בקובץ מדיה דומה לטיפול בתמונותניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של שלושה סימני שווה <nowiki>===</nowiki> בתחילתו ובסופו של הטקסט הרצוי. וכן הלאה בדרגות הבאות.#'''נוסחה מתמטיתרשימה עם תבליטים''' - הוספת נוסחה מתמטיתיצירת רשימה עם נקודה ({{*}}) בתחילת כל שורה. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של סימן הכוכבית * בתחילתו של הטקסט הרצוי.#'''רשימה ממוספרת''' - יצירת רשימה ממוספרת ע"פ סדר המספרים (1, 2 וכן הלאה). ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של סימן הסולמית # בתחילתו של הטקסט הרצוי.
#'''טקסט לא מעוצב''' - פונקציה זו משמשת להצגת קודי השפה של חב"דפדיה. כך לדוגמה, ניתן להציג איך נראה טקסט מודגש בקוד המקור: <nowiki>'''חב"דפדיה'''</nowiki>. אילו לא היינו משתמשים בפונקציה זו, הקוד היה מוצג כך: '''חב"דפדיה'''. כל שצריך לעשות הוא לתחום את הטקסט הרצוי בתגים <nowiki><nowiki></nowiki> ו-<nowiki></nowiki></nowiki>.
#'''שורה חדשה''' - ירידה לשורה הבאה בדף אך לא בתיבה העריכה. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של <nowiki><br></nowiki> לצד הטקסט הרצוי.
#'''גודל הטקסט''' - הגדלה או הנמכה של גודל הטקסט. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של <nowiki><big></nowiki> לפני ואחרי הטקסט הרצוי.
#'''הגבהת והנמכת טקסט''' - <sup>הגבהת</sup> או <sub>הנמכת</sub> הטקסט משורת הטקסט הרגילה. ניתן להגביה ידנית באמצעות הוספה של <nowiki><sup></nowiki> לפני ואחרי הטקסט הרצוי ולהנמיך ידנית באמצעות הוספה של <nowiki><sub></nowiki> לפני ואחרי הטקסט הרצוי.
#'''גלריית תמונות''' - הוספה של מספר קבצי תמונות לתוך גלריה - תיבה ממוסגרת.
#'''יצירת הפניה''' - יצירת הפניה בערך עם שם דומה או נרדף לערך המבוקש, בכדי שלא יהיה צורך לכתוב שני ערכים זהים. (כדאי לעיין ב[[עזרה:דף הפניה]]). ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספה של <nowiki>#הפניה [[שם הערך המופנה#שם הפסקה המבוקשת]]</nowiki>.
#'''טבלה''' - יצירת טבלה בערך.
#'''הערה מוסתרת''' - הערה אותה רואים רק בתיבת העריכה. ניתן לעשות זאת ידנית כך: <nowiki><!-- הערה מוסתרת לדוגמא - מי שהגיע לכאן כדי לערוך - לא לכתוב מתחת לטקסט זה! --></nowiki>.
#'''הבלטה''' - טקסט בעיצוב גופן שונה.
#'''חתימה + שעה''' - לחיצה על לחצן זה תכניס את החתימה שלך ואת השעה. ניתן לעשות זאת בצורה ידנית באמצעות ארבעה סימני [[זרקא]] <nowiki>~~~~</nowiki>.
#'''קו אופקיחיפוש והחלפה''' - הכנסת קו אופקי. לרוב נהוג שלא להשתמש בקו אופקי ולכן יש להשתדל להמנע משימוש בקו זהחיפוש או החלפה של טקסט בתיבת העריכה.
==החלק התחתון של דף העריכה==
9,094

עריכות

תפריט ניווט