שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 42 בתים ,  01:03, 4 ביולי 2023
הסרת תווים בלתי נראים, הסרת קישורים עודפים
הרב יצחק זלמן פוזנר נולד לר' [[שלום פויזנר|שלום]] ומרת חיה (לבית צייטלין) ב[[י"ב כסלו]] [[תרפ"ז]] ונקרא על שמו של סביו, ר' יצחק זלמן פויזנר.
עם פתיחת המחלקה לתלמידים צעירים בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]] בשנת [[תש"א]], כשנה אחרי בואו של [[אדמו"ר הריי"צ]] לחופי ארצות הברית, עבר מישיבת תורה ודעת ללמוד שם. ככזה, זכה לקירובים גדולים מ[[אדמומאדמו"ר הריי"צ]], ופעל רבות ב[[הפצת המעיינות]] בקרב תלמידי הישיבות בארצות הברית.
בשנת [[תש"ח]] נשלח ביחד עם הרב [[מנחם מענדל בוימגארטן]] לאירופה על מנת לעודד את רוחם של היהודים ניצולי השואה ויוצאי בריה"מ.
במקביל לשליחותו בטנסי הפך הרב פויזנר למרצה מבוקש ל[[תורת החסידות]]. הייתה לו שפה רהוטה והיכרות קרובה עם הלך ה[[מחשבה]] האמריקני, ואלו זיכו אותו בפופולאריות גדולה, והוא היה למרצה מבוקש במאות סמינריונים והרצאות, תוך שהוא סוחף אחריו מאות צעירים יהודיים. מהרצאותיו יצאו לאור ספרים רבים, שאחד מהם אף תורגם לעברית. כמו כן, היה הרב פויזנר שותף בתרגומם של ספרי חסידות רבים, ובראשם [[ספר התניא]], ל[[אנגלית]].
בעשורים האחרונים לחייו כיהן כחבר ב[[ועד וועד רבני ליובאוויטש]] בארצות הברית.
נפטר ב[[כ"ג בניסן]] [[תשע"ד]] ונטמן ב[[בית העלמין]] על שם מונטיפיורי בקווינס, ניו יורק.
==ספריו==
*'''לחשוב כיהודי''' - השקפה יהודית על העולם בזמננו, הוצאת [[רשת אהלי יוסף יצחק ארץ הקודש]] [[כפר חב"ד]] [[תשמ"ג]] (תרגום מהוצאה ראשונה באנגלית, טנסי תשל"ט).
*תרגום ל[[אנגלית]] של [[קובץ מכתבים לתהלים]] *תרגום ל[[אנגלית]] לאנגלית של [[קונטרס לימוד החסידות]] *תרגום ל[[אנגלית]] של [[קונטרס תורת החסידות]] *תרגום ל[[אנגלית]] לאנגלית של [[אגרת התשובה]] ו[[קונטרס אחרון]] של [[ספר התניא]].
==משפחתו==
*[[שניאור זלמן ברגר]], '''[http://www.scribd.com/doc/221575493/924 על משמרת השליחות]''', [[שבועון בית משיח]] גליון 924 עמוד 38
*[[משה מרינובסקי]], '''החלוץ''', [[שבועון כפר חב"ד]] גליון 1555 עמוד 14
*אברהם הולצברג, '''הרבי אמר לי ולאחי: "אתם הילדים שלי"''', [[שבועון כפר חב"ד]] גליון 725
==קישורים חיצוניים==
{{מיון רגיל:פוזנר, זלמן יצחק}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ‏צ]]
[[קטגוריה:חסידים בתקופת אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:שלוחים שנפטרו]]
[[קטגוריה:שלוחים שנשלחו על ידי אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:משפחת קזרנובסקי]]
[[קטגוריה:אישים שנולדו בשנת תרפ"ז]]
[[קטגוריה:אישים שנפטרו בשנת תשע"ד]]
[[קטגוריה:משפחת פוזנר]]

תפריט ניווט